برگزاري وبینار تحکیم وحدت اسلامی و مقابله با اسلام هراسی با استفاده از ظرفيت اربعين

وبینار تحكيم وحدت ميان مسلمانان و مقابله با اسلام هراسي با استفاده از ظرفيت راهپيمايي اربعين با حضور شخصیتهایی اسلامی، دانشگاهی و فرهنگی از ایران و برخي کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وبینار تحكيم وحدت ميان مسلمانان و مقابله با اسلام هراسي با استفاده از ظرفيت راهپيمايي اربعين با حضور شخصیتهایی اسلامی، دانشگاهی و فرهنگی از ایران و برخي کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.  

در این وبینار که به همت مديريت ارتباطات معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، شخصيتهاي برجسته‌اي همچون نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت، معاون محترم رئيس‌جمهور در امور زنان، وزير محترم فرهنگ لبنان و امثال آن حضور داشتند و به ايراد سخنراني پرداختند. در این مراسم ابتدا حجت الإسلام والمسلمین دكتر علی خیاط معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری طی سخنانی به عظمت و شکوه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره و با ذکر گوشه‌ای از ظرفیتها و فوايد آن تأکید کرد: این پدیده عظیم در طول تاریخ، نماد تجسم وحدت میان مسلمانان بوده که در سالهای اخیر تمامی عاشقان حسینی و حتی اندیشمندان و آزاداندیشان غیر مسلمان جذب آن شده و آن را برای جهانیان معرفی کرده‌اند.

پس از مقدمه جناب آقاي خياط و عرض خيرمقدم به ميهمانان، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت به عنوان اولين سخنران مطالبي را پيرامون موضوع وبينار ارائه نمودند. ايشان با اشاره به انحرافاتی که در طول سالهای پس از پیامبر(ص) در دین بوجود آمد، نهضت امام حسین(ع) را نهضتی اصلاحی و در راه احیای سنت نبوی(ص) دانست و تأکید کرد: زیارت اربعین از همان ابتدا نماد وحدت‌بخش مسلمانان و آزادمردان در برابر دستگاه ظلم و استبداد بوده است. ایشان با اشاره به بخشش و خدمات بی‌وقفه مردم عراق به زائران بدون درنظر گرفتن مذهب، رنگ، زبان و ملیت، آن را نشان اخلاص و ایثار این ملت بزرگ در طول تاریخ برشمرد.

خانم دکتر انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان سخنران بعدي وبينار اظهار داشت: نقش زن در نهضت امام حسین(ع) نقشی جهادی و بی‌نظیر قلمداد مي‌شود. دکتر خزعلی افزود: حضرت زینب(س) با فصاحت و بلاغت خود یزید و دار و دسته‌اش را که فکر می‌کردند اهل بیت را به اسارت گرفته‌اند، با افشاي حقایق آنان را اسیر بلاغت و فصاحت خود کرد. نامبرده همچنين این همه خدمات و بخشش مردم عراق به زائران اربعین حسینی را نمادی از معجزه روزگار دانست و افزود: جز این عبارت نمی‌توان نامی بر این خدمات بی‌نظیر گذاشت.

وزیر فرهنگ لبنان، رئیس انجمن اساتید دانشگاههای عراق و رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای لبنان نیز طی سخنانی در این وبینار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان کربلا و اهل بیت و یارانش، مراسم اربعین را مناسبتی بی‌نظیر و مایه وحدت امت اسلامی دانستند.

این وبینار با اجراي دکتر مصطفی خرم آبادی پژوهشگر مسائل اجتماعی جهان اسلام و شرکت بيش از 50 نفر از فرهیختگان و اندیشمندانی از ایران، عراق، لبنان، سلطنت عمان، امریکا، فرانسه و دیگر کشورهای جهان در بستر اسكاي‌روم برگزار شد.

کد خبر 1214784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha