۲۰ دستگاه اجرایی استان زنجان در جشنواره شهید رجایی تجلیل شدند

صبح امروز در جشنواره شهید رجایی استان زنجان، از عملکرد ۲۰ دستگاه اجرایی برتر در شاخص های عمومی، اختصاصی و استانی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی در این مراسم اظهار  کرد: مدیران باید متفاوت فکر کنند چرا که جریان حکمرانی، دیگر مبتنی بر نفت نیست.

 


استاندار زنجان با انتقاد از اینکه هنوز مدیران در ذهنیت قبلی مانده اند که شیر نفتی هست و عایدات فروش آن از طریق سازمان برنامه تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: این تفکر باید کنار گذاشته شود.

 


وی به عدم همراهی مدیران دستگاههای اجرایی در مولدسازی دارایی ها اشاره کرد و گفت: ما در استان ساختمان های بزرگ و نیمه کاره زیادی داریم که معطل مانده اند در حالی که می توان این دارایی ها را تبدیل به ثروت های دیگر کرد.

 


افشارچی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه مدیران نسبت به بهره گیری از تکنولوژی های روز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال اجرای پروژه داشبورد مدیریتی استان هستیم که از طریق آن مشاهد داده های عملکردی دستگاههای اجرایی فراهم و چنین داده ها و فرآیندهایی منجر به شفافیت عملکرد می شود.

 


وی تصریح کرد: برای این منظور دستگاهها باید داده های خام خود را در اختیار بگذارند چراکه این داده ها و شفافیت حاصل از آنها افزایش بهره وری را در پی خواهد داشت.

 


امام جمعه زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: عمر مدیریتی مدیران غیربومی در این استان به ۱۲ سال هم می رسد که البته هم مثبت و هم قابل دقت و هوشیاری است.

 


آیت الله علی خاتمی به ضرورت بهره گیری از فرصت خدمت تاکید کرد و ادامه داد: قرار نیست فرصت انجام کاری را چند بار داشته باشیم، بنابراین عقل و جدان اقتضا می کند از فرصت خدمت به درستی استفاده کنیم.

 


وی اضافه کرد: در پایان مسئولیت ها، باید در ۲ عرصه دادگاه افکار عمومی و دادگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.

 


نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از افراد ناتوانی های خود را گردن دیگران می اندازند، اینها همه بهانه و عذر تراشی برای کاستی ها و کم کاری‌های خودمان است.

 


در این مراسم از عملکرد ۲۰ دستگاه اجرایی برتر در شاخص های عمومی، اختصاصی و استانی تجلیل شد.

کد خبر 1214808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha