فراخوان  سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان منتشر شد

فراخوان سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گیلان به‌منظور تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی و ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر  سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گیلان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان در نیمه اول آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

 

تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی، رشد و توسعه تئاتر با توجه به پیشینه هنر نمایش در استان، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان، توانمندسازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای از اهداف این جشنواره با انتخاب موضوع آزاد است که ایجاد امید و نشاط اجتماعی، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده و جمعیت، همگرایی ملی با نگاه به آیین‌ها و باورهای بومی، بسط و گسترش ارزش‌های اسلامی و ایرانی، معرفی شخصیت بارز و هویت ساز میرزا کوچک جنگلی و موضوعات مرتبط با شعار سال 1401 ( تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) از محورهای اولویت‌دار آن اعلام شده است.

 

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گیلان در سه بخش « مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای »، « نمایش‌های خیابانی» و «کارگاه‌های آموزشی» برگزار می‌شود که در بخش نمایش‌های صحنه‌ای آثار بخش رقابتی صرفا مختص آثار نماشی تولید شده " هنرمندان استان " که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده، است. لذا گروه‌هایی می‌توانند در جشنواره استانی حضور داشته باشند که در فاصله زمانی اتمام سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در آذر 1400 تا 20 مهر ماه 1401، اثرشان حداقل پنج نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد.

 

تنها ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نماشی در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است و اولویت پذیرش آثار توسط هیات انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه‌ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان تولید شده باشد. ضمن اینکه آثار بخش رقابتی صرفا اختصاص به آثار و نمایشنامه‌های ایرانی دارد ، اما حضور گونه‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی، فیزیکال ، آیینی سنتی و ... بلامانع است

 

بخش نمایش‌های خیابانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گیلان به صورت غیر رقابتی و به انتخاب دبیرخانه جشنواره برگزار خواهد شد.

 

بخش کارگاه‌های آموزشی با هدف رشد استعدادهای استان با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود که زمان و مکان برگزاری کارگاه‌ها اعلام خواهد شد.

 

علاقه مندان برای شرکت در " سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی " که بازبینی آثار از 20 تا 25 مهر ماه 1401 صورت خواهد گرفت، می‌توانند آثار خود را تا 20 مهر ماه 1401 به پرتال ایران تئاتر ارسال کرده و اقدام به تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره، آپلود مجوز کتبی نویسنده، آپلود نمایشنامه، آپلود عکس پرسنلی کارگردان کنند.

کد خبر 1214914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha