استفاده از دستگاه کارتخوان در نانوایی ها اجباری شود/ توزیع ۷۵ تن برنج و ‌آرد ویژه اربعین

فرماندار بیرجند با بیان اینکه باید استفاده از دستگاه پوز (کارتخوان) در نانوایی ها اجباری شود، خواستار اجرایی شدن طرح جامع نانوایی ها برای جلوگیری از تخلفات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد امروز یک شنبه (20 شهریور) در بیست و یکمین کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: باید استفاده از دستگاه های کارتخوان در نانوایی ها اجباری شده و این مهم با جدیت رصد شود.

 

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به هوشمندسازی یارانه نان برای جلوگیری از نارضایتی مردم و نانوایی ها باید هرچه سریعتر طرح جامع نانوایی‌ها اجرا شود.

 

وی با اشاره به افزایش اجاره بها، افزایش دستمزد کارگر و... افزود: با وجود افزایش های سه برابری اجاره بها، مالیات، قیمت آرد و... فروش نان کمتر شده و همین امر باعث تعطیلی شیفت صبح برخی نانوایی ها شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به تأمین اقلام مورد نیاز محرم و صفر گفت: برنج، گوشت قرمز و... برای مصارف هیأت های مذهبی در اختیار سازمان تبلیغات گرفت تا جایی که بالغ بر 13 تن گوشت اضافه آمد و می توان با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها این میزان گوشت را برای ماه صفر، دانشگاهها و... استفاده کرد.

 

مهدی جعفری یادآور شد: برای مراسم اربعین 25 تن برنج و 50 تن آرد تأمین و توزیع شده است و در صورت نیاز مشکلی برای تأمین نداریم.

 

وی در پاسخ به افزایش قیمت گوشت مرغ در استان گفت: قیمت گوشت مرغ در جای جای کشور افزایش داشته و با درایت انجام شده در استان، قیمت گوشت در استان 59 هزار و 800 تومان به ازای هر کیلوگرم می باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی شهرستان ها مانند قاین، مرکز عرضه مستقیم گوشت سفید وجود ندارد، قول پیگیری برای راه اندازی این مرکز را داد و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این گونه مراکز دسترسی همه مردم به مرغ با قیمت مصوب فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به شروع کشتار دام حذفی گفت: در این زمینه اتحادیه عشایری را وارد گود کرده و کشتار دام حذفی با محوریت اتحادیه عشایری انجام می شود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه در یک ماه گذشته جلسه کمیته تخصصی برگزار شد و این جلسات 21 مصوبه در زمینه اقلام تنظیم بازار محرم و صفر، خرید دام مازاد، قیمت مرغ، بررسی نانوایی ها، عرضه شیر خام و... گرفته شده است،‌ گفت: کلیه مصوبات کمیته های تخصصی تا هفته گذشته عملیاتی شده است.

 

الیاس جویبان در خصوص قیمت مرغ بر اساس مصوبات کمیته های تخصصی افزود: قیمت مرغ در روزبازارها و مراکز عمده 59 هزار و 800 تومان است و قیمت مرغ در خرده فروشی ها حداکثر تا 6 درصد رعایت شده است.

 

وی با بیان اینکه نانوایی ها به دستگاه پوز مجهز شدند، گفت: پس از واکاوی صورت گرفته برخی نانوایی ها از دستگاههای پوز استفاده نمی کردند و یا برای فروش دیگر اقلام مورد استفاده قرار می گرفت که تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

 

وی از ممنوعیت شیر خام در واحدهای صنفی بدون دستگاه شیرسردکن خبر داد و افزود: واحدهایی که به این دستگاه مجهز نباشند نمی توانند شیر خام را به فروش برسانند.

 

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان هم با بیان اینکه مشکل استان نبود زیرساخت است، گفت: با توجه به وجود یک کشتارگاه صنعتی در استان باید بسته بندی و لاشه هم در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم با بیان اینکه در زمینه دام پروری عملکرد خوبی نداشتیم، گفت: قیمت دام سبک و سنگین در تیرماه به ترتیب 195 و 198 هزار تومان و در مرداد ماه به ترتیب 210 و 215 هزار تومان در نظر گرفته شد اما با این وجود عملکرد مثبت نبود.

 

علی صادقی با بیان اینکه اتحادیه در این راستا ورود نمی کند، گفت: برای حل مشکلات باید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی ورود کنند.

 

نماینده یکی از دستگاههای نظارتی ضمن گلایه از افزایش قیمت مرغ در استان گفت: خراسان جنوبی جزو 6 استانی بوده که قیمت مرغ در آن بالاتر از قیمت مصوب است و این تفاوت قیمت مورد تأیید نیست و این اقدام و دو نرخی بودن قیمت تخلف است.

 

یکی دیگر از نمایندگان دستگااهای نظارتی هم عدم پخت نان در شیفت صبح و کمتر از سهمیه را تخلف دانست و خواستار تعیین تکلیف این مشکل شد.

 

وی با اشاره به افزایش خروج دام از استان یادآور شد: در استان بعد از خروج فراورده های نفتی، خروج دام وجود دارد در حالی که باید خروج دام در سامانه ثبت شده و برای خروج دام نیاز به گواهی حمل و نقل می باشد.

 

 

 

کد خبر 1214942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha