هیچ کمبودی در موکب‌ها برای پذیرایی از زوار پیاده‌روی اربعین نداریم

صحرایی گفت: با توجه به پای کار آمدن خیرین برای تقویت موکب‌های استان کرمانشاه، خوشبختانه هیچ کمبودی در موکب‌ها برای پذیرایی از زوار پیاده‌روی اربعین در استان نداریم.

بهمن صحرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به برپایی موکب ها در مسیر بازگشت زوار اربعین در کرمانشاه،گفت: در حال حاضر ۱۹۵ موکب شناسنامه دار در سطح استان در حال پذیرایی، تغذیه و اسکان زوار اربعین هستند، که سه موکب استان کرمانشاه هم در محدوده مرز خسروی، نقطه صفر مرزی و منذریه برپا شده است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: تجارب سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از موکب‌های عراقی از بعدازظهر روز اربعین جمع می‌شود. برنامه‌ریزی شده است موکب‌های توانمند ایرانی تا سه روز پس از اربعین همچنان فعال باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ موکب دیگر از سوی مردم استان کرمانشاه در مسیر نجف به کربلا و به‌ویژه شهر کربلا مستقر شده و خدمات رسانی به زوار اباعبدالله(ع) را برعهده دارند که علاوه بر ۱۰۰ هزار نفری که روزانه در موکب های استان اسکان شبانه داشته و یا با شام و صبحانه و یا نهار پذیرایی می‌شوند؛ روزانه ده‌ها هزار نفر به صورت گذری از موکب‌های استان عبور کرده و با آب، شربت، چای و میان وعده پذیرایی می‌شوند.

 

صحرایی بابیان اینکه موکب‌های استان کرمانشاه تا ۳۰ شهریور در مسیر برگشت زوار، پذیرایی زوار اربعین هستند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت موکب‌های استان برای خدمات رسانی به زوار اربعین در مسیر برگشت اختصاص داده شده‌ است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: به زائران توصیه کرد که به محض انجام زیارت اربعین در کربلای معلا، عازم مرزهای کشور شوند و با توجه به کمبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت ها در عراق، زمان ماندن در این کشور را کاهش دهند.

کد خبر 1214944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha