۹۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فارس در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است

فرخ زاده گفت: ۱۰۲ موکب در ایران و عراق ایجاد شده که به حدود۲۵۰ هزار نفر خدمات می دهد و ۹۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فارس در این مدت در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «محمد فرخ ‌زاده»، امروز (یکشنبه 20 شهریور) با اشاره به خدمات رسانی کمیته‌ های ۱۸ گانه ستاد اربعین فارس به زائران اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین فارس با ریاست استاندار فعالیت می ‌کند و ۱۸ کمیته با حضور روسا و مدیران کل ادارات استان فارس در این ستاد به امور زائران رسیدگی می ‌کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی اربعین افزود: هر یک از این کمیته‌ ها جلسات هماهنگی اربعین را برگزار می‌ کنند و تاکنون هفت جلسه ستاد اربعین فارس برگزار شده و این ستاد در شهرستان‌ های فارس با مسئولیت فرمانداران برگزار می ‌شود.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ، مهمترین و فعال ‌ترین کمیته ستاد اربعین فارس است که به مدیریت نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در منطقه جنوب کشور فعال است و حدود پنج جلسه مهم با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در فارس برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسائل مربوط به مرز شلمچه به صورت کامل به استانداری فارس واگذار شده و کمیته زیرساخت، اقدامات مرز شلمچه را بر عهده دارد و موضوع انتقال زائران از شلمچه تا مرز و همچنین پاکسازی و بهسازی منطقه و رسیدگی به موکب ها و اسکان هم به عهده شهرداری شیراز است.

فرخ زاده ادامه داد: عملکرد مثبت این کمیته در خدمت رسانی و کنترل و مدیریت بحران مرز مورد تقدیر ویژه ستاد مرکزی اربعین و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان قرار گرفته است.

وی اعلام کرد:  ۱۰۲ موکب در ایران و عراق ایجاد شده که به حدود۲۵۰ هزار نفر خدمات می دهد و ۹۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فارس در این مدت در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است.

فرخ‌ زاده افزود: با پیگیری های انجام شده ۱۲ پرواز فوق العاده رفت و برگشت از سه فرودگاه بین المللی شیراز، لارستان و لامرد از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه انجام می ‌شود و تاکنون 153 هزار گذرنامه، هفت هزار برگ تردد اربعین و 20 هزار مورد تمدید گذرنامه صادر شده و کمیته اعزام که مسئولیت آن به عهده ستاد حج و زیارت فارس است، ثبت ‌نام زائران را بر عهده داشته و تاکنون فعالیت خوبی داشته است.

وی با تشکر از همکاری بسیار خوب گمرک فارس در ارائه خدمات به زائران اربعین گفت: سازمان غله و ادارات مرتبط در موضوع تامین اقلام مورد نیاز زوار پای کار بودند و 133 تن آرد و ۱۰۱ تن برنج از استان فارس برای تامین رفاه زائران امام حسین (ع) ارسال شده است.

کد خبر 1214972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha