اینجا ملایر توقف در ایستگاه عاشقی /موکب هایی از جنس اخلاص

این روزها که تب و تاب اربعین حسینی جان و دل را راهی کربلا می کند چه عاشقان و خادمانی که نرفتن به زیارت اربعین را به جان می خرند تا به زائران کوی عشق خدمت کنند و خادمان و عاشقان حسین در موکبهای حسینی ملایر نیز این افتخار را نصیب خود کرده اند.

به گزارش شبستان از ملایر این روزها که تب و تاب اربعین حسینی جان و دل را راهی کربلا می کند چه عاشقان و خادمانی که نرفتن به زیارت اربعین را به جان می خرند تا به زائران اربعین خدمت کنند.

شهر به شهر نقطه به نقطه پرچم های «یا حسین » و «یا ابوالفضل»  به رنگهای مختلفی خبر از  برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌هایی می‌دهند که عاشقانه در مسیر حسین(ع( برپا شده اند و خادمانشان خالصانه در مسیرعاشقی گام نهاده اند تا خاک پای زائران حرم یار را سرمه چشمانشان کنند و شفاعت حسین (ع)را در روز جزا طلب می‌کنند.

اینجا ملایر مسیر تردد صدها هزار زائر اربعین و امسال نیز در راه خدمت رسانی به زوار کربلای معلی هشت موکب حسینی در  نقاط مختلف شهری و روستایی و مسیرهای تردد  این زائران برپا شده تا بتوانند خدمتی عاشقانه و خالصانه را به زوار حرم داشته باشند.

موکب امام رضا(ع) در مسیر ورودی شهر زنگنه

«منوچهر صحراونورد» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر  با اشاره به اینکه  این موکب از سال 1397 راه‌اندازی شده  است گفت: این موکب در سالهای قبل ار کرونا به زائران اربعین حسینی خدمات خوبی را داشته است.

مسئول موکب امام  رضا(ع) شهرستان ملایر با اشاره به اینکه امسال نیز با فروکش شدن بیماری کرونا و ورود زائران اربعین به کربلای معلی این موکب نیز فعالیت خود را شروع کرد افزود: موکب امام رضا(ع) در وردی شهر زنگنه ملایر از 16 شهریور ماه شروع به فعالیت کرده است.

 وی با اشاره به اینکه این موکب روزانه به صورت میانگین بین 5 تا 5 هزار و 500 نفر را پذیرایی می‌کند افزود: این پذیرایی شامل وعده  صبحانه، ناهار و شام و میان وعده است.

صحرانورد اظهار کرد: این موکب علاوه بر خدمات پذیرایی دیگر خدمات فرهنگی،  اورژانس، خدمات پزشکی، خیاطی، واکس کفش و... را نیز به زائران دارد.

 وی به اسکان زائران  به صورت موقت با دو چادر در این موکب اشاره کرد و گفت: حسینیه سید الشهدای (ع)شهر ملایر نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

 

مسئول موکب امام  رضا(ع) شهرستان ملایر با بیان اینکه این موکب در مسیر رفت زائران برپا شده افزود: برای مسیر برگشت زائران موکب به مجتمع الماس  در ورودی شهر ملایر از سمت اراک منتقل می شود و امکانات موکب به زائران در مسیر برگشت در این مکان ارائه خواهد شد.

 

موکب حضرت عباس(ع)  روستای حسین آباد ناظم

 «حجت الاسلام مسعود عبدلی»  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: این موکب از سال 92 فعالیت های خود را شروع کرده ودر سالهای ابتدایی فعالیت خود به زائرانی که از عراق به قصد زیارت امام رضا(ع) به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کردند خدمات دهی داشته است.

 مسئول و روحانی موکب حضرت عباس(ع) روستای حسین آباد ناظم با بیان اینکه این فعالیتها تا قبل از کرونا در این موکب ادامه داشته افزود: در طی دو سال کرونا نیز فعالیتهای موکب با همکاری بسیج و مرکز نیکوکاری به سمت توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، و... بوده است.

 

وی اضافه کرد: امسال نیز فعالیتهای این موکب با هدف خدمات دهی به زائران اربعین حسینی از 17 شهریور ماه شروع و تا مدت 15 روزادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این موکب نیزروزانه به بیش از 2 هزار نفر خدمات دهی داد گفت: این خدمات شامل پذیرایی از زائران در وعده های صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، اسکان، خدمات فرهنگی، ، سرویسهای بهداشتی ، استحمام در خود روستا و... است.

حجت الاسلام عبدلی خدمت در موکب را کاری ارزشمند دانست و افزود: هزینه‌های موکب نیز کمکهای خیرین و نذورات مردمی است و کار برای امام حسین روی زمین نمی‌ماند.

 

 موکب حضرت ابوالفضل (ع)روستای انوج

«مجید کولیوند» نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: موکب حضرت ابوالفضل روستای انوج در 45 کیلومتری شهر ملایر در محور بروجرد، ملایر ، نهاوند  نیز فعالیت خود را از سال 97 شروع کرده است.

مسئول موکب حضرت ابوالفضل روستای انوج با بیان اینکه این موکب امسال نیز بعد از دو سال تعطیلی از 23 شهریور ماه فعالیت خود را شروع خواهد کرد افزود: این موکب تا 4 روز بعد از اربعین فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده که این موکب روزانه بین 1700 تا دو هزار نفر خدمات دهی پذیرایی ، میان وعده و شام و ناهارداداتته باشد افزود: خدمات کفاشی، خیاطی،  برپایی نماز جماعتف  اسکان موقت و همچنین فعالیتهای فرهنگ از دیگر خدمات در این موکب خواهد بود.

وی  افزود: همه هزینه‌های این موکب نیز خیرین و کمکهای مردمی و نذورات استو  بیش از 50 نفر خانم و آقا در این موکب به بر عهده دارند.

وی یادآور شد: بیبشتر زائران این موکب از استانهای لرستان و استانهای دیگر هستند که برای این سفر معنوی از مرز مهران عبور می‌کنند.

 

موکب  روستای آورزمان

 

«حجت الاسلام خداداد زارعی» نیز در گفت و گو با خبرنگار شبسنتان در ملایر گفت:  موکب روستای آورزمان امسال برای  ششمین  سال است که راه اندازی شده و  روزانه بین 2 تا 3 هزار نفر را خدمات دهی دارد.

روحانی و مسئول موکب امام زاده عبد الله و سعید روستای آورزمان ملایر با بیان اینکه این موکب با نذورات و کمکهای خیرین و مردم فعالیت های خود را دارد و هزینه‌های آن از سوی خیرین و نذورات مردمی تامین می‌شود افزود: خدمات این موکب شامل توزیع غذا دروعده صبحانه،  ناهار، شام و  میان وعده در بین زائرین است

وی با اشاره به اینکه این موکب در 30 کیلومتری شهر ملایر و در روستای آورزمان واقع شده تصریح کردد:  این موکب از 8 شهریور ماه راه اندازی شده و تا چند روز بعد از اربعین نیز برپا است.

 وی خدمات هلال احمر، تعمیرات خودرو، خیاطی، کفاشی،  پارکینگ خودرو. اسکان زائران، سرویسهای بهداشتی، استحمام و ... را از خدمات این موکب دانست.

حجت الاسلام زارعی بر فراهم شدن زیر ساختهای دائمی برای ابن موکب تاکید کرد و گفت: برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالت دینی و  شرعی زائران را نیز از دیگر خدمات این موکب برشمرد.

 

موکبی به عشق ساقی کربلا در روستای توجغاز ملایر

«مصطفی حیدریم نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: موکب قمر بنی هاشم  روستای توجغاز در 6 کیلومتری شهر ملایر واقع شده که این موکب با کمک و همراهی چند تن از جوانان این روستا در سال 97 راه اندازی شد

 مسئول موکب قمر بنی هاشم روستای توجغاز ملایر با بیان اینکه این موکب در سالهای قبل از کرونا خدمات ارزشمند و زیادی را به زائران ابا عبد الله حسین ارائه داده افزود: در طول دو سال تعطیلی کرونا این موکب تعطیل نشد و در قالب توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده های نیازمند و سایر خدمات فرهنگی و.. فعال بود.

  حیدری به فعالیتهای این موکب در سال جاری اشاره کرد و گفت: این موکب امسال پیشگام و جلوتر از دیگر موکب های شهرستان از هشتم شهریور ماه فعالیت های خود را در راستای خدمات دهی به زائران اربعین آغاز کرد و از همان روزهای ابتدایی فعالیت تعداد زیادی اب زائران در این موکب خدمات رسانی شدند.

 وی  با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه  این موکب بین 4 تا 5 هزار نفر از زائران را خدمات دهی دارد تصریح کرد: این خدمات شامل پذیرایی از زائران در وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام و میان وعده است.

 حیدری افزود: همچنین تعمیرات خودرو، پارکینگ، محل اسکان زائران، استحمام، سرویس های بهداشتی وخیاطی ، واکس کفش و هر نیازی که زائران داشته باشند  از خدمات ارائه شده این موکب به زائران ابا عبد الله حسین (ع) است.

 وی با بیان اینکه زائرانی از استانهای مختلف از جمله مشهد، کرمان، اصفهان و .. میهمان این موکب بوده اند گفت:  برای اسکان اصلی زائرین علاوه بر محل موکب حسینیه روستای توجعغاز نیز در نظر گرفته شده است.

 حیدری با بیان اینکه بیش از 50 نفر از خادمان موکب شامل برادران وخواهران  به صورت 24 ساعته و بدون لحظه‌ای استراحت در خدمت زائران هستند گفت: این خادمان  به صورت خانوادگی  در قسمت آشپزخانه ، نظافت موکب، چایی خانه  و... فعالیت دارند.

وی همچنین همه هزینه های این موکب را از نذورات مردمی و کمک تعدادی خیر دانست و گفت: ابن موکب به نام قمر بنی هاشم است و تا کنون حتی یک لحظه نیز کارش بر زمین نمانده است.

 وی  با اشاره به اینکه خادمان این موکب همه خدمات خود را با اشک و گریه برای ابا عبد الله انجام می دهند گفت: نوکری در خانه بزرگترین و ارزشمندین افتخار این خادمان است.

وی یادآور شد: علاوه بر خدمات دهی این موکب در ایام اربعین توانسته‌ایم با کمک خادمان این موکب تعدادی از جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار بوده اند را با هزینه های خودمان به کمپهای ترک اعتیاد معرفی کرده که بحمد الله این جوانان امروز از دام اعتیاد رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشته و خودشان نیز دردر این موکب خادمی می‌کنند.

مسئول موکب قمر بنی هاشم روستای توجغاز ملایر تهیه لوازم مورد نیاز برای چند خانواده نیازمند از جمله یخچال و.. را از دیگر خدمات صورت گرفته موکب قمر بنی هاشم ملایر  برشمرد.

 

موکب فاطمه الزهرا در مسیر ورودی شهر ملایر

«حمید زمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با بیان اینکه این موکب هفت سال است که در مسیر ورودی ملایر در محور اراک ملایر در جوار  بهشت هاجر ملایر واقع شده گفت: این موکب امسال نیز فعالیت خود را ار 17 شهریور ماه شروع کرده و تا چند روز بعد از اربعین خدمات دهی به زائران ادامه دارد.

مسئول موکب فاطمه الزهرای(س) ملایر با اشاره به اینکه در این موکب همه عاشقانه خادمی می‌کنند گفت: بیش از 200 نفر به صورت دائمی و مقطعی در اتبن موکب همکاری دارند.

 وی افزود: این موکب  روزانه با توزیع بیش از 3 5 تا 6 هزار پرس  شامل صبحانه، ناهار و شام از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

 مسئول موکب فاطمه الزهرای ملایر با بیان اینکه میان وعده ای عصرانه نیز به زائران عبوری از ابن موکب داده می‌شود افزود:  این موکب 24 ساعته فعال است و آبجوش،وضوخانه،نمازخانه،نمازجماعت،استراحتگاه،خوابگاه،تعمیر خودرو،خیاطی،پیرایشگاه،تعمیرکیف وکفش،شارژ موبایل،خرید شارژ،ماشین نویسی،حمام،اورژانس،پلیس،احکام شرعی،هلال احمر،پوشش خبری،بسته های فرهنگی،نمایشگاه عکس،مجلس روضه و.. از دیگر خدامت این موکب است

 وی افزود: همه هزینه های این موکب از سوی خیرین، نذورات مردمی است و دستگاه های شهرستان خدمات زیر ساختی را در همراهی و همکاری با موکب دارند.

وی افزود:خارج از مرز  نیز ایستگاه  موکب حصرت زهرا(س) به همراه با استان کرمانشاه یک موکب برقرار شده که حدود  850 میلیون تومان اعتبار  از مشارکتهای مردمی برای آن در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است: دو موکب دیگر شهرستان ملایر شامل موکب روستای دهنو آورزمان و موکب شهر سامن در حال خدمات دهی به زائرین اربعین است.

کد خبر 1215004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha