تسهیلات اشتغالزایی در قالب اجرای ۲۵۶ طرح با هدف خودکفایی مددجویان بهزیستی

نصر با اعلام خبر اشتغالزایی برای مددجویان گفت: ۲۵۶ طرح اشتغال زایی به منظور خودکفایی مددجویان بهزیستی با حمایت بنیاد برکت در استان اصفهان افتتاح شد.

« ولی اله نصر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اشتغال مددجویان بهزیستی به عنوان دغدغه این قشر گفت: با توجه به محدودیت استخدام در نهادهای دولتی، امکان استفاده از نیروهای تحت پوشش بهزیستی و معلولان کاهش یافته و بیشتر متمرکز بر بخش خصوصیو ایجاد خود اشتغالی هستیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: تسهیلات بانکی برای مددجویان به منظور ایجاد اشتغال پیش بینی شده که افراد دارای توانایی و استعداد در رشته های شغلی از این فرصت استفاده کرده و یا بخش خصوصی با ایجاد شغل برای معلولان از وام ها بهره می برد.

 

وی با بیان اینکه در تعامل بین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد برکت فرصت های شغلی ایجاد می شود، تصریح کرد: 256 طرح اشتغال زایی کار مشترک بین بنیاد برکت و بهزیستی استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

 

به گفته نصر برای ایجاد این کارگاه های اقتصادی 310 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که 700 نفر مشغول به فعالیت شدند و این به خودکفایی و عزت آفرینی مددجویان کمک می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: سهمیه اصفهان 217 میلیارد ریال بود که با توجه به استقبال و ظرفیت فعال در این استان 310 میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: مهارت‌ آموزی و توانمندسازی معلولان در حد وسع و توانایی آنان امکان ایجاد اشتغال را فراهم کرده و آنان را در تامین هزینه ها حمایت می کند.

 

نصر یادآورشد: همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات به پیشرفت کار و ایجاد کسب و کارهای آنان کمک جدی خواهد کرد.

کد خبر 1215005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha