امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با شهرک‌های صنعتی

تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و شهرک های صنعتی استان با هدف ایجاد اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و شهرک های صنعتی استان در خصوص اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران منعقد شد.

 

این تفاهم نامه در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و اجرای سیاست های دولت سیزدهم با رعایت اولویت های مقرر قانونی برای اجرای طرح های خود اشتغالی و کارآفرینی اعضای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و توسعه همکاری‌های دوجانبه به منظور رفع مشکلات و استفاده از فرصت ها و ظرفیت های موجود منعقد شد.

 

«حسن نورانی» در این مراسم اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دارای فضای بسیار مناسبی جهت تولید کالا و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: از اهداف ما سوق دادن، مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های خانواده معزز شهدا و ایثارگران در بخش تولید است.

 

وی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال در ازای جذب و ارائه لیست واریز حق بیمه سهم کارفرما برای افراد معرفی شده از سوی بنیاد را از سیاست های تشویقی این مجموعه برشمرد و اضافه کرد: حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد به میزان ۱۰۰ درصد و سایر مشمولان ماده ۲۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به میزان ۷۵ درصد به مدت پنج سال پرداخت می شود.

 

نورانی همچنین کاهش مالیات کارفرمایان را از دیگر خدمات بنیاد به این شرکت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای تشویق بخش خصوصی به اشتغال کار جامعه ایثارگری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: در این بسته تشویقی پیش بینی شده که بخش خصوصی اگر ایثارگر یا فرزند ایثارگری را به کار گرفت از برخی معافیت ها برخوردار خواهد بود.

 

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان خواستار فضای اداری جهت استقرار نماینده بنیاد به منظور تامین نیروی کار مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی شد.

 

در ادامه این دیدار «علی مهدی پور» ابراز کرد: کمک به ساماندهی کسب و کارهای خرد در واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و ارتقای نقش ایثارگران در اقتصاد استان، کمک به اشتغال پایدار کارجویان تحت پوشش بنیاد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف و مساعدت در اجرای طرح‌های کارآفرینان شاهد و ایثارگران از اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

مدیرعامل شرکت شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ایجاد اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران است اذعان کرد: امروز عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون رشادت‌ها، صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

 

وی یاد آور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در راستای تسهیل در واگذاری اراضی صنعتی برای سرمایه‌گذاری و ارائه مشوق های قانونی به خانواده‌های گرانقدر شهدا و ایثارگران آمادگی دارد.

 

گفتنی است، در پایان مفاد تفاهم نامه منعقد و به امضای طرفین رسید.

 

کد خبر 1215015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha