قم در تکاپوی خدمت به زائران اربعین  و جاماندگان از این اجتماع بزرگ جهانی

میزبانی از زائران اربعین حسینی، یکی از جلوه های زیبایی است که این روزها در قم حال و هوای ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم،این روزها شهر مقدس قم در تکاپوی خدمت به زائران اربعین حسینی و جاماندگان از این اجتماع بزرگ جهانی است و دستگاههای اجرایی و ستادهای مردمی هر یک رسالتی را در مسیر خدمت رسانی به زائران برعهده دارند.

 

به گفته احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، تلاش های خوبی در جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است و نیروهای مردمی جلوه های زیبایی از ارائه خدمات به زائران ایرانی و غیر ایرانی به نمایش گذاشته اند.

 


وی با تاکید بر همراهی دستگاه‌های اجرایی در مسیر خدمت رسانی به زائرین در استان قم بیان کرد: نیازمند ارزیابی دقیقی از نحوه خدمت رسانی در این ایام هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود را رفع کرده و آرامش خاطر بیشتری برای زائران فراهم آوریم.

 


معاون سیاسی امنیتی استاندار قم آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر بلوار پیامبر اعظم را مورد توجه قرار داد و افزود: همه تلاش ها باید در جهت خدمت به زائران باشد، هر چند جوشش های مردمی بخش زیادی از این خدمات را بر عهده گرفته است.

 


در سال جاری قرارگاه مردمی اربعین، در مسجد مقدس جمکران پذیرای زائران اربعین حسینی است، این قرارگاه که از سال ۱۳۹۵ برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تاسیس شده توانسته عهده دار خدمات رفاهی و درمانی و پزشکی و فرهنگی زیادی باشد و امسال زائران ایرانی و خارجی در مسیر اربعین و یا جاماندگان از این خدمات بهره مند شده‌اند.

 


مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه مردمی اربعین در خصوص این خدمات می گوید که زائران پس از حضور در قرارگاه، پذیرش می شوند و خادمان همه تلاش خود را در میزبانی از این زائران به کار می گیرند.

 


وی با بیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین از ۱۱ شهریورماه در صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپاشده است گفت: این قرارگاه تا پنج مهرماه به خدمت‌رسانی‌ ادامه می دهد.

 


مسئول قرارگاه مردمی اربعین عنوان کرد: این قرارگاه تاکنون به بیش از 28هزار نفر از زائرین ایرانی و غیر ایرانی خدمات ارائه داده است.

 


ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگي امور زائرين استانداری قم نیز در مورد مجموع زائران اربعین اسکان یافته در قم خاطرنشان کرد: در جهت اسکان در حرم حضرت معصومه(س)، قرارگاه مردمی، اسکان شناسنامه‌ای در مسجد جمکران، همچنین اسکان در موکب‌ها، خیریه‌ها و مساجد تقریبا آمار ۱۲۳ هزار و ۲۲۸ تَن به ثبت رسیده‌ است.

 


همراهی مساجد و تکایا در پذیرایی از زائران نیز یکی از ظرفیت های مهمی است که در کنار قرارگاه اربعین و دستگاههای اجرایی پای کار آمده و فعالان در مساجد و تکایا، بسترهای خوبی را برای پذیرایی از زائران در قم فراهم آوردند.

 


با توجه به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در قم به نظر می رسد اقدامات خدماتی و ترافیکی و حمل و نقل و تامین پارکینگ در کنار پذیرایی از زائران پیش بینی شده و خدمات خوبی را در روزهای باقی مانده تا اربعین حسینی رقم می زند، هر چند باید با همراهی همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت های مردمی و مساجد و تکایا این خدمات افزایش پیدا کنند.

کد خبر 1215039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha