احداث ۱۷ مدرسه در استان های محروم کشور توسط یک خیریه در جهرم

الطافی گفت: امسال و به همت خیران و نیکوکاران ۱۷ مدرسه در مناطق محروم کشور به همت بنیاد خیریه «موج مهربانی» در حال احداث بوده که ۶ مدرسه نیز آماده بهره برداری است.

خبرگزاری شبستاناستان فارسمهدی رحمانیان

فصل جوانی فرصتی برای ایجاد و تقویت اراده انسان است تا خود را برای مسئولیت های خطیر آینده مهیا کند؛ آینده ای که قرار است در اختیار جوانان امروز باشد نیاز به پرورش روحیه مجاهدت، تلاش، خستگی ناپذیری و همت و پشتکار فرزندان این مرز و بوم دارد.

فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد هم چیزی جز این نیست؛ پرورش جوانان خلاق و پای کار برای خلق دستاوردهای بی نظیر در خدمت به جامعه؛ مسئله ای که جامعه امروز به شدت نیازمند آن است و برای محک زدن و اثبات قدرت مدیریت جوانان، همین سازمان های مردم نهاد می تواند گزینه ای خوب و مطلوب باشد.

«مهرداد الطافی» نیز یکی از همین جوان هاست که عمر جوانی خود را صرف خدمت به محرومین کرده و با همت و پیشتکار خود فعل «ما می توانیم» را صرف کرده است.

به بهانه آغاز هشتمین سال فعالیت بنیاد خیریه «موج مهربانی» که اکنون به عنوان «سفیر مدرسه سازی در کشور» فعالیت دارد، به سراغ «مهرداد الطافی» مدیرعامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» رفته ایم تا در مورد فعالیت هشت ساله این بنیاد خیریه برایمان بگوید؛ شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می کنیم.

 

در مورد راه اندازی بنیاد خیریه «موج مهربانی» برایمان بگویید.

آغازین روزهای شهریور ماه سال ۱۳۹۳ بود، عزممان را جزم کرده بودیم تا خانواده «موج مهربانی» را دور هم جمع کنیم؛ سوم شهریور ماه برای ما یادآور بنیان نهادن بنایی بر پایه مهر و مهربانی است که به همت و اراده جوانان رقم خورده است.

در این هشت سال که بر ما گذشت، همواره و همچنان بر سر پیمان‌مان برای یاری رساندن به دانش آموزان مناطق محروم کشور بوده و هستیم.

این بنیاد را با هدف عدالت تحصیلی میان دانش آموزان سراسر کشورمان راه اندازی کرده و در پی آن هستیم تا هیچ دانش آموزی در گوشه گوشه کشور مشکلی برای تحصیل و درس خواندن نداشته باشد.

در این مسیر طولانی و سخت اما شیرین، از سخاوتمندانه‌ترین حمایت‌های خیرین برخوردار بوده‌ایم که اندیشه‌ای پاک و دست‌ودلی بخشنده دارند که بی شک بدون حضور آنها پیمودن این راه سخت امکان پذیر نبوده است.

 

اهداف و محور اصلی فعالیت های انجمن «موج مهربانی» چه بوده است؟

رسالت و محور اصلی بنیاد خیریه «موج مهربانی» مدرسه سازی و مدرسه یاری است؛ این بنیاد خیریه در طول فعالیت خود با تکیه بر 2 اصل شفافیت و پاسخگویی که آن را یکی از اصلی‌ترین تعهدات خود در برابر همراهان موسسه می‌داند، توانسته همواره تصویر روشنی از فعالیت‌های خود ارائه دهد.

از آنجا که حمایت همه جانبه این موسسه مردم نهاد از دانش آموزان مناطق محروم کشور، خانواده‌های آنها و مدرسه سازی، مدرسه یاری با تکیه بر جلب مشارکت‌های مردمی صورت می‌پذیرد،‌ لزوم آگاهی همه اقشار مردم از نحوه و جزئیات عملکرد مالی موسسه مورد تاکید بوده و این مهم همواره به سمع و نظر آنها رسیده است.

 

مختصری در مورد فعالیت انجمن خیریه «موج مهربانی» در طول یک سال گذشته بگویید.

به لطف و یاری خدا از اول شهریور ماه سال 1400 تا اول شهریور ماه سال 1401 بیش از 102 میلیارد تومان توسط کمک های مردمی خیرین و شرکت ها در راستای مسئولیت اجتماعی به بنیاد خیریه «موج مهربانی» کمک شده است.

عمده این کمک ها در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری صرف شده و ما بقی نیز درحوزه های بورسیه تحصیلی و حمایتی، درمان کودکان و دانش آموزان، اعتکاف های علمی و.... هزینه شده است.

همچنین در سال گذشته تعداد چهار مدرسه به همت بنیاد خیریه «موج مهربانی» و مشارکت خیران و نیکوکاران در مناطق محروم کشور بنا شد که از جمله آن در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های «قصرقند» و «میرجاوه» بوده و اعتبار ساخت این مدارس پنج میلیارد تومان بوده است.

 

از فعالیت های در دست اقدام تان در حوزه مدرسه سازی بگویید.

در سال 1401 استان های هدف بنیاد خیریه «موج مهربانی»، مناطق محروم استان های کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و سیستان و بلوچستان است.

در این راستا و در 6 ماهه نخست سال 1401 اجرای ساخت 11 مدرسه و در مجموع 26 کلاس درس به همت بنیاد خیریه «موج مهربانی» در مناطق محروم کشور در حال ساخت است.

این مدارس در استان های سیستان و بلوچستان و در شهرهای «میرجاوه»، روستای «باریز»، «انجیرکند»، «کرگزی» و «هشت شهریور» و در استان کردستان شهرستان «سقز» و روستای «کانی کبود» و «بله جر» ایجاد شده است.

همچنین در استان کهگیلویه و بویر احمد ننیز در روستاهای «خربل»، «مختار»، «چغل»، «سرلیکک» و «پاگچی» پروژه های مدرسه سازی انجام شده که ۶ مدرسه آن در مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

 همچنین در 6 ماهه دوم سال 1401 نیز به همت خیرین و همراهان موسسه تعداد 6 پروژه مدرسه سازی دیگر شامل 15 کلاس درس اجرایی می شود.

 

طرح «مهرانه» از جمله فعالیت شما در کمک به دانش آموزان محروم است؛ امسال چه تعداد بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان توزیع می شود؟

در راستای پویش های اجرایی این سازمان مردم نهاد، تهیه و توزیع بسته های «مهرانه» به منظور حمایت از دانش آموزان کم بضاعت در دستور کار است که امسال نیز تهیه بسته های لوازم التحریر در حال انجام بوده و قرار است تا پیش از آغاز کار مدارس میان دانش آموزان هدف در استان های مختلف توزیع شود.

برنامه ما برای سال جدید تحصیلی، توزیع سه هزار بسته نوشت افزار به ارزش یک میلیارد تومان میان دانش آموزان کم بضاعت و تجهیز 78 مدرسه است که در مهر ماه سال اجرا می شود.

بسته های نوشت افزار در این طرح شامل اقلام مورد نیاز دانش آموزان همچون، کیف، خودکار، دفتر مشق، مداد، مدادرنگ، خط کش، مداد پاک کن، مداد تراش،جامدادی و دیگر اقلام است که هر کیف به ارزش 350 هزار تومان تقدیم دانش آموزان می شود.

این بسته‌های نوشت‌افزار بین دانش آموزان مناطق محروم استان های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد توزیع می شود.

 

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

 از مردم سخاوتمند و همراهان همیشگی این موسسه – شرکت ها و سازمان ها در راستای مسئولیت اجتماعی دعوت می کنیم در این کار خیر جهت پیش برد عدالت اجتماعی در کنار ما باشند همچین این بنیاد امادگی دارد جهت اجرای پروژه های مشارکتی مدرسه سازی با  مبالغ دخواه خیرین همکاری کند.

از همکاری و همیاری همه خیرین عزیز و داوطلبین سخت کوش سازمان مردم نهاد موج مهربانی تقدیر و تشکر می کنیم.

 

کد خبر 1215111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha