تداوم فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر خوزستان در اربعین حسینی

شعبانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در چهار بخش امداد و نجات، بهداشت و درمان اضطراری، فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه و آموزش‌های همگانی در مسیر حرکت زائرین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «وحید شعبانی» امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در جمع خبرنگاران، با اعلام تداوم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی امسال اظهار کرد: این جمعیت در چهار حوزه امداد و نجات، بهداشت و درمان اضطراری، فعالیت‌های بشردوستانه و آموزش‌های همگانی در حال ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تشریح فعالیت‌های حوزه امداد و نجات در اربعین حسینی افزود: ۱۷ پست موقت امداد و نجات و ۱۹ پایگاه ثابت بین شهری در مسیرهای منتهی به ۲ مرز جذابه و شلمچه به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی مشغول به فعالیت هستند و تاکنون یک هزار و ۸۵۳ مصدوم به همت نجاتگران به صورت سرپایی مداوا شده و ۷۹ نفر نیز با توجه به وضعیت جسمانی و نیاز به درمان از طریق آمبولانس‌های هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

وی با طرح موضوع فعالیت‌های بهداشتی و درمانی هلال‌احمر خوزستان در اربعین حسینی امسال ابراز کرد: این جمعیت علاوه بر پشتیبانی از مواکبی که خدمات درمانی در مسیر حرکت زائران ارائه می‌دهند، نسبت به برپایی درمانگاه در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از پایانه مرزی شلمچه، اقدام کرده و خدمت‌رسانی در ۲ بخش بهداشتی و درمانی از این طریق در حال انجام است.

 

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بشردوستان جوان هلال‌احمر خوزستان پرداخت و از اجرای طرح سحاب و ارائه کمک‌های اولیه به زائران و محبان امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) با بهره‌گیری از جوانان آموزش دیده و همچنین برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک در مسیرهای منتهی به مبادی مرزی خبر داد.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰۰ نفر تاکنون از خدمات فرهنگی و اجتماع‌محور جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ایام اربعین حسینی (ع) بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در توصیف اقدامات صورت پذیرفته حوزه آموزش در این ایام عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی جمعیت هلال احمر خوزستان در سه بخش به اجرا درآمد که در بخش اول با برگزاری دوره بازآموزی و توان‌افزایی ویژه عوامل و نجاتگران مشارکت‌کننده در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی تلاش شد تا سطح آمادگی پاسخگویی به حوادث ارتقا یابد.

 

وی اضافه کرد: در بخش ایجاد آمادگی مواجهه با مخاطرات نیز در قالب طرحی ابتکاری، برای اولین بار در کشور دوره‌های آشنایی با کمک‌های اولیه ویژه موکب‌داران برگزار شد تا در صورت بروز مشکلی در محل اسکان زائران، امکان امدادرسانی‌ها تا رسیدن تیم‌های عملیاتی امدادونجات میسر شود.

 

شعبانی یاد آور شد: در بخش دیگری از فعالیت‌های آموزشی مربیان این جمعیت علاوه بر توزیع بروشورهای آموزشی، با حضور در بین مردم به ارائه توصیه‌های سلامت‌محور پرداخته و با طرح مطالبی مختصر و کاربردی کمک‌های اولیه می‌کوشند از بروز مشکلاتی‌ نظیر گرمازدگی پیشگیری کرده و زائران را نسبت به خطر احتمال وجود مهمات منفجر نشده باقی‌مانده از دوران جنگ آگاه سازند.

 

کد خبر 1215144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha