اهانت هندوهای افراطی به مسلمانان / مراسم دینی هندوسی ها مقابل مسجدی در هند

صدها هندوی افراطی مقابل یک مسجد در هند، مراسم دینی خود را برگزار کردند و این اقدام محکومیت فعالان مسلمان را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، فعالان مسلمان در هند بخش هایی از یک فیلم ویدیویی اهانت آمیز به مسلمانان را پخش کردند.

 

در این فیلم، صدها هندوسی مقابل یک مسجد در ایالت کارناتاکا در جنوب هند، اقدام به برگزاری مراسم دینی خود کردند و موسیقی پخش کردند.

 

این اقدام هندوسی ها در واقه اقدامی تحریک آمیز علیه مسلمانان بوده است و در مقابل مسجد شعرهایی خوانده و در آن خواستار قتل مسلمانان شده بودند.

 

محمد ارشاد، یک روزنامه نگار هندی در این باره گفت: یکی از مقامات حزب حاکم هندو بهاراتیا جاناتا محدودیت‌ های شهری سرپیچی کرده و بلندگوهای این مراسم را زیاد کرده بود و مراسم را رهبری می کرد.

 

از زمان چند پارگی هند در سال ۱۹۴۷ (۱۳۲۶ شمسی) چندین مورد خشونت مذهبی علیه مسلمانان دیده شده‌ است. این موارد اغلب در قالب حملات خشونت آمیز به مسلمانان توسط اوباش هندو بوده ‌است که می ‌توان از آنها به عنوان خشونت فرقه‌ای بین جوامع هندو و مسلمان نام برد. از سال ۱۹۵۰ (۱۳۲۹ شمسی) بیش از ۱۰٬۰۰۰ نفر در خشونت‌های جمعی بین هندوها و مسلمانان کشته شده‌اند که این موارد در ۶٬۹۳۳ مورد خشونت جمعی بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۲ (۱۳۳۳ تا ۱۳۶۱ شمسی) اتفاق افتاده‌ است.

 

کد خبر 1215214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha