​طرح ساماندهی  زباله تموشل لاهیجان به پیشرفت ۵۶ درصدی رسید

براتی با اعلام اینکه طرح ساماندهی و دفن بهداشتی زباله در منطقه تموشل لاهیجان به پیشرفت ۵۶ درصدی رسیده است گفت: امیدواریم در تابستان سال ۱۴۰۲ شاهد تکمیل این پروژه باشیم‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لاهیجان، «فرهاد براتی» در جمع خبری با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان از محل اعتبارات ملی با طول ۴۵۲ متر و دو باند در حال ساخت است اظهارکرد: این تقاطع می‌تواند در ترافیک لاهیجان نقش به سزایی داشته باشد.  

 

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه پیمانکار اول پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان نتوانست کار را به اتمام برساند افزود: پیمانکار دوم این پروژه در سال ۹۸ قراردادی را برای اتمام این پروژه منعقد کرد و در ادامه علاوه بر پرداخت مطالبات پیمانکار و با پیگیری‌های استاندار گیلان، نماینده لاهیجان در مجلس و فرمانداری شهرستان موانع آن از میان برداشته شد.

 

براتی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را ۸۴ درصد ذکر کرد و یادآور شد: سفر ریاست جمهوری به گیلان هم برای این پروژه ارمغان خوبی به همراه داشت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

 

وی از میزبانی شهر لاهیجان در جشنواره کشوری تئاتر شهروند برای یازدهمین سال و با شرکت ۱۸ استان سخن گفت و اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان ۲۱ سال است که در دو فاز در حال ساخت بوده و نیمه تمام باقی مانده است.

 

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد افزود: ۱۵ درصد از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است اما می‌طلبد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای تامین مابقی اعتبارات مورد نیاز این مجتمع که باید از اعتبارات استانی تامین شود تلاش بیشتری از خود نشان دهند. 

 

براتی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان را ۵۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی کل این پروژه ۴۴ درصد و پیشرفت فاز اول آن ۸۲ درصد است و با بررسی‌هایی که به عمل آمد در صورت تخصیص اعتبارات، فاز اول پروژه تا پایان سال افتتاح می‌شود.

 

وی در مورد تکمیل تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب شهر لاهیجان هم مواردی را بیان داشت و عنوان کرد: محل تامین اعتبارات این پروژه‌ها ملی است همچنین ظرفیت تصفیه خانه ۲۶ هزار متر مکعب دارای ۲۲ کیلومتر خطوط اصلی و ۱۲۲ کیلومتر خطوط فرعی بوده و اعتبار هزینه شده در آن هم تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

فرماندار شهرستان لاهیجان با تاکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه تصفیه خانه لاهیجان را بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱ معادل هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان است اذعان کرد: تمامی تاسیسات و فاضلاب تصفیه خانه احداث شده و هزینه‌های مورد نیاز برای خطوطی است که باید به این پروژه اتصال پیدا کند. 

 

براتی روند اجرای طرح ساماندهی مرکز دفن زباله لاهیجان را هم برشمرد و تصریح کرد: قرارداد این امر در سال ۹۹ منعقد شد و در مرداد همان سال هشت و نیم هکتار زمین برای دفن بهداشتی زباله در منطقه تموشل اختصاص پیدا کرد و پیمانکار متعهد شد تا این پروژه را ۳۶ ماهه به پایان برساند و تحویل شهرداری لاهیجان بدهد.

 

وی میزان پیشرفت فیزیکی طرح ساماندهی و دفن بهداشتی زباله در منطقه تموشل را ۵۶ درصد ذکر کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۲۵ میلیارد تومان بود که با تعدیلی که داشتند تاکنون ۳۶ و نیم میلیارد تومان تاکنون در آنجا هزینه شده است.

 

فرماندار شهرستان لاهیجان با تاکید بر اینکه مشکل تامین مصالح پروژه ساماندهی زباله لاهیجان حل شده است اضافه کرد: امیدواریم در تابستان سال ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۱۰۰ درصد برسد.

 

براتی در ادامه ایجاد حریق در ۱۶ هکتار از اراضی تالاب امیر کلایه لاهیجان در هفتم شهریور امسال را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: محیطی مانند تالاب قطعا باید دارای یک ایستگاه آتش نشانی باشد و امیدواریم با دستور استاندار گیلان و تلاش دستگاهای متولی شاهد رفع این نقیصه در سطح تالاب‌های استان باشیم.

 

وی چای را محور اصلی اقتصاد لاهیجان در گذشته دانست و ضمن اشاره به وجود ۳۵ کارخانه چایسازی در این شهرستان خاطرنشان کرد: ثبت لاهیجان به عنوان  پایتخت چای ایران با حضور دبیر کمیسیون ملی یونسکو دستاورد بسیار خوبی برای مردم این شهرستان به ویژه چایکاران دارد.


 

کد خبر 1215219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha