نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه مازندران برپا می شود

سردار ملکی گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد گرامیداشت دوران دفاع مقدس نمایشگاهی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در موقعیت هفت تپه پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران برپامی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۱شهریور) در جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه دفاع مقدس که در مسجد فاطمه الزهرا (س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: جلسات ستاد بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار شده و برنامه های این ایام در چهارده کمیته تدوین و در اختیار رئیس کمیته‌ها قرار داده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استاندار و جانشین ستاد فرمانده سپاه کربلاست و دبیری آن را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بر عهده دارد، افزود: برنامه های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستانها به ریاست فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه و حانشین دبیر مسئولین دفاتر حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس اجرایی می شود.

 

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست و نهم شهریور با دیدار و تکریم از ده هزار و چهارصد شهید آغاز می‌شود، ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌ها و روستا‌ها و بخش‌ها انجام خواهد شد.

 

وی دیدار و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه در بیت رهبری انقلاب به صورت زنده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین این برنامه در سطح استانها نیز برگزار می شود و در استان مازندران به صورت نمادین با حضور پانصد پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد.

 

سردار ملکی با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر هشت به مدت سه شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا اجرا می شود، تاکید کرد: سپاه کربلا و صدا و سیما در بحث فضای مجازی و تبلیغات با محوریت بازسازی عملیات والفجر هشت ورود پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه در کنار این برنامه از ۳۰شهریور ماه جاری نمایشگاه دفاع مقدس را در موقعیت هفت تپه پارک موزه دفاع مقدس استان برپا می شود، تصریح کرد: ادارات و نهادها باید در بحث پشتیبانی این نمایشگاه همکاری داشته باشند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه این نمایشگاه در هشت غرفه و فضای هشتصد متری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اجرا خواهد شد، گفت: حضور مردم برای ما مهم است و آموزش و پرورش هم برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در طول برپایی این نمایشگاه، برنامه های فرهنگی نیز در این مکان برگزار خواهد شد، یادآورشد: تمامی ادارات و دستگاههایی که در دفاع مقدس نقش داشتند باید در این برنامه حضور فعال داشته باشند و تجهیزات و امکانات خود را به نمایش بگذارند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه نهادهای نظامی نظیر  سپاه کربلا، نیروی انتطامی، دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر، پدافند بابلسر و نیروی دریایی بابلسر در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: همچنین اداراتی نظیر جهاد سازندگی، حوزه هنری، سپاه کربلا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، دانشگاه علوم پزشکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد شهید و امورایثارگران در برپایی این نمایشگاه با تمام توان و تجهیزات ورود پیدا کنند. 

 

 

کد خبر 1215254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha