سفر بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر به بندر آستارا

آب‌روشن از سفر بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور به بندر آستارا خبر داد و گفت: این تعداد گردشگر با حضور در آستارا از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

«مجتی آب‌روشن» در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: با توجه به شرایط مناسب شنا در طرح‌های ساحلی و آغاز شهریورماه که خانواده‌های ایرانی همواره در تکاپو برای گردش در آخرین ماه تابستان را دارند، میزبان بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر در بندر آستارا بودیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد حضور گردشگران درصورت مساعد بودن هوا در نیمه دوم شهریور بیشتر شود.

 

وی با بیان‌اینکه صنعت گردشگری از سال‌های گذشته صنعت اول بندر آستارا بوده است، تصریح‌کرد: این صنعت باعث رونق بسیاری از بخش‌ها به ویژه بازار، طرح‌های ساحلی و گردشگری، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌شود و نقش مهمی در فروش صنایع‌دستی هنرمندان و فعالین این رشته دارد.

 

آب‌روشن با اشاره به اینکه در دوران پساکرونا بدون شک برای همه آشکار شد که گردشگری نقش بسیار مهمی در رونق، اشتغال و اقتصاد شهرستان دارد، گفت:  توجه به این امر و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند آستارا را به پویایی برساند و درآمد ناشی از آن نصیب بخش بزرگی از جمعیت شهرستان شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا تنوع در جاذبه‌های گردشگری شهرستان از کوه، جنگل و جلگه تا دریا را یک ثروت خدادادی برای شهرستان دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بحث اسکان دائم و به ویژه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی رونق بیشتری می‌تواند به دنبال داشته باشد‌.

 

آب‌روشن خاطرنشان‌کرد: اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی بندر آستارا آمادگی این را دارد تا از سرمایه‌گذاران این بخش در احداث واحدهای اقامتی دائم طبق ضوابط و مقررات حمایت کند.

کد خبر 1215304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha