مسئولان موضوع علاج بخشی سد مسجدسلیمان را جدی بگیرند

آقاجری با اشاره به وضعیت سد مسجدسلیمان گفت: مسئولان استانی باید موضوع علاج بخشی این سد را جدی بگیرند و نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، پیرو بازرسی‌های به عمل آمده در خصوص وضعیت بعضی از سدهای استان طی یکی دو سال اخیر از جمله سد مسجدسلیمان و ارسال گزارش‌هایی مبنی بر وجود ایراداتی در عملکرد این سد بازرس کل ویژه استان طی بازدیدی از این سد از نزدیک اقدامات صورت گرفته را در راستای علاج بخشی این سد مورد بررسی قرار داد.

 

«محمد آقاجری» در خصوص آخرین وضعیت این سد اظهار کرد: با توجه به اهمیت سد مسجدسلیمان در تولید برق کشور و تاثیر مستقیم آن بر رژیم آبی خوزستان به ویژه آب شرب شهر مسجدسلیمان شرایط موجود سد به مرحله هشدار رسیده و نیاز به توجه جدی در سطح ملی است.

 

بازرس ویژه کل خوزستان افزود: وزارت نیرو باید در تامین اعتبار لازم برای علاج بخشی سد مسجدسلیمان جدیت به خرج دهد و این کار را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار دهد زیرا عدم پایدارسازی این سد می‌تواند خطر جدی برای پایین دست سد، تولید برق کشور و برهم خوردن رژیم آبی استان باشد.

 

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته تذکراتی نسبت به وضعیت پایداری این سد به سازمان آب و برق خوزستان داده‌ایم و اقداماتی توسط این سازمان و وزارت نیرو صورت گرفته ولی به هیچ وجه کافی نیست لذا این بازرسی کل در راستای وظیفه نظارتی خود ظرف هفته جاری اقدام به ارسال گزارش هشداری به وزارت نیرو و استانداری خوزستان خواهد کرد.

 

آقاجری تصریح کرد: مسئولان استانی می‌بایست موضوع علاج بخشی سد مسجدسلیمان را جدی بگیرند و نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام کنند.

 

وی یاد آور شد: ضمن اینکه این بازرسی کل به طور مستمر بر وضعیت علاج بخشی این سد نظارت داشته و با هر گونه ترک فعل برخورد جدی به عمل می‌آورد.

 

کد خبر 1215335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha