طرح اهدای کتاب به کتابخانه مساجد روستایی اصفهان اجرا می شود

طرح اهدای کتاب به کتابخانه مساجد روستایی استان اصفهان به منظور تقویت منابع این مراکز با عنوان « اهدای کتاب، اهدای دانایی» اجرا می شود.

«جلال ریزانه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان با اشاره به وجود 600 کتابخانه مسجد در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان اصفهان اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری و کتابخانه های ایجاد شده در مساجد این مناطق تنها مراکز فرهنگی و فراغتی برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان هستند که توانسته بخشی از نیازهای آنان را رفع نماید.

 

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان افزود: مدیریت این مراکز توسط مردم و با همکاری توان خیرین و همیاری مسئولان محلی و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام می شود که با تقویت این ظرفیت امکان توسعه خدمات فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه میزان مشارکت دولت در تجهیز کتابخانه ها و تامین نیازهای کانون های فرهنگی و هنری به لحاظ محدودیت های مالی چندان نیست، تصریح کرد: حمایت مردمی در این خصوص کارگشا بوده و انتظار می رود تا با همکاری آحاد جامعه به رفع نیازهای فرهنگی مناطق روستایی و کمتر برخوردار کمک شود.

 

به گفته ریزانه، طرح اهدا کتاب به کتابخانه مساجد روستایی استان اصفهان به منظور تقویت منابع این مراکز با عنوان « اهدای کتاب، اهدای دانایی» اجرایی خواهد شد که علاقه مندان با اهدا کتاب های خود و یا خرید کتب ارزشمند و اعطای آن به کتابخانه مساجد روستایی به رونق این حوزه کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه ستاد فهما استان اصفهان در محل مجتمع فرهنگی صائب این طرح را مدیریت می کند، تصریح کرد: خیرین و دلسوزان حوزه فرهنگ و هنر با مراجعه این مرکز هدیه خود را انجام داده و در توسعه فرهنگ کتابخوانی و محرومیت زدایی فرهنگی کمک کنند.

 

به گفته سرپرست ستاد فهما این تعامل سازنده بین خیرین، ناشران، مراکز فرهنگی و افراد خیرخواه و موسسات می تواند بار زیادی از دغدغه های فرهنگی بچه های روستایی را رفع کند.

 

کد خبر 1215348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha