۵۷ طرح اشتغالزایی در شهرستان زیرکوه اجرایی شد

مدیر کمیته امداد زیرکوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در زیرکوه در زمینه های دامداری، خدمات، کشاورزی و صنایع دستی اجراشده که زمینه فرصت شغلی برای ۹۰ نفر فراهم شده است.

رمضان دلباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: رسالت کمیته امداد ایجاد اشتغال های خُرد با استفاده از ظرفیت ها و پتانسل های منطقه و ایجاد تنوع در اشتغال منطقه و استفاده از اشتغال های نوین است.

 

مدیر کمیته امداد زیرکوه ادامه داد: استفاده از برخی شغل های جایگزین مثل نیروگاه های خورشیدی که چندان تحت تاثیر خشکسالی ها نبوده و در خشکسالی های اخیر شغلی مناسبی بوده یکی از رسالت های این نهاد حمایتی است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در زیرکوه اجرا شده است، افزود: این طرح ها در زمینه های دامداری، خدمات، کشاورزی و صنایع دستی اجراشده که زمینه فرصت شغلی برای ۹۰ نفر فراهم شده است.

 

دلباز در ادامه بیان کرد: برنامه اشتغال کمیته امداد فراهم کردن ۵۱۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند با استفاده از میزان اعتبار تکلیفی از محل منابع تبصره ۱۶ و سایر منابع تا پایان سال جاری خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: همچنین برگزاری دوره های آموزشی مهارتی، کارآفرینی و پایدارسازی برای تعداد ۴۲۷ نفر، فراهم کردن زمینه بازاریابی و فروش برخی از محصولات تولیدی مددجویان از طریق شرکت در نمایشگاه ها و غیره از دیگر برنامه های کمیته امداد در زیرکوه است.

 

مدیرکمیته امداد زیرکوه با اشاره به اینکه خشکسالی بر طرح های دامی اثرات منفی گذاشته است، عنوان داشت: این طرح ها که نیازمند پشتیبانی بودند که از طریق فراهم نمودن زمینه تامین نهاده های دامی حمایت شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1215394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha