طرح «من قرآن را دوست دارم» در خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام میریان با بیان اینکه «مهدالرضا» در هشت نقطه از خراسان جنوبی فعالیت دارد، گفت: طرح «من قرآن را دوست دارم» به صورت آزمایشی برای اولین بار در خراسان جنوبی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش اجرا می شود.

حجت الاسلام سیدمسعود میریان در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: قرآن کریم هدایتگر است و اگر قرار است انسان ها در مسیر هدایت قدم بردارند راهی جز پرداختن به قرآن کریم وجود ندارد.

 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای توسعه نفس و سعادت خود نیاز به هدایت قرآن کریم داریم، گفت: تمسک به قرآن و استفاده از آموزه های قرآنی برای همه انسان ها نیاز حقیقی و الزام عامی است و هر کسی برای سعادت و آرامش و رسیدن به مراتب انسانیت جز مسیر قرآن نمی تواند مسیر دیگری بپیماید.

 

وی عنوان کرد: برای همه مسائل انسانی و مشکلات، قرآن کریم درس و راهنمایی دارد و انسان ها اگر در این مسیر قدم بگذارند و با این برنامه زندگی آشنا شوند می توانند به مرتبه های بالای سعادت و خوشبختی دست یابند.

 

حجت الاسلام میریان با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی جهت توسعه فعالیت های قرآنی اجرای برنامه های مختلفی در کشور در حال اجرا دارد، افزود: در خراسان جنوبی با توجه به وجود مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، آستان قدس به این استان و به خصوص شهرستان طبس توجه ویژه ای دارد.

 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: در هشت شهر و روستای خراسان جنوبی 24 کلاس و شعبه مهدالرضا وجود دارد و سالانه بالغ بر 300 قرآن آموز در این کلاس ها شرکت می کنند.

 

وی ادامه داد: در سال جاری 19 مربی 24 کلاس را در این استان با شیوه های مختلف آموزشی به آموزش قرآن کریم خواهند پرداخت و امیدواریم بتوانیم در همه شهرهای این استان افتتاح شعب دارالقرآن آستان قدس رضوی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام میریان در خصوص افتتاح دارالقرآن حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس عنوان کرد: افتتاح این دارالقرآن یکی از برنامه های جدید آستان قدس رضوی است و اعزام مربی دوره های تربیت مربی به طبس در دستور کار است.

 

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی با اشاره به طرح «من قرآن را دوست دارم» گفت: این طرح در استان خراسان جنوبی به صورت آزمایشی در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

 

وی در پایان بیان داشت: تاکنون بیش از 96 نفر در دوره های تربیت مربی مهدالرضا از خراسان جنوبی شرکت کرده اند و موفق به دریافت گواهی نامه مربی گری شده اند و این کلاس ها ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 1215396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha