جهاد تبیین رویکرد جدی مواکب و مجموعه های مردمی در پیاده روی جاماندگان اربعین باشد

حجت الاسلام پورآرین گفت: موضوع تبیین و جهاد تبیینی که رهبری بر آن تأکید کردند باید در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی مورد توجه قرار گیرد و این هنر ما و موکب داران و مجموعه های مردمی است موضوع تبیین را چگونه و در چه محورهایی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «یوسف پورآرین» شب گذشته (دوشنبه 21 شهریور) در نشست هماهنگی مواکب خدمت رسان مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امسال موقعیت، موقعیت ویژه ای است به طوری که کرونا تا حدودی فروکش کرده است و عشق و علاقه بالایی را هم در بین مردم شاهد هستیم و مردم دوست دارند در این روز (اربعین) به گونه ای عشق خود را به اهل بیت (ع) نشان دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: مجموعه ها باید بیشتر در بحث مواکب و خدمات رسانی تلاش کنند، با توجه به گرمای هوا هم یا باید تعداد مواکب بیشتر شده و یا اینکه همین مواکب قوی تر عمل کنند و با توجه به جمعیتی که به سمت امامزاده حسین سرازیر شده و همچنین جمعیتی که از اقبالیه می آیند باید تمرکز ویژه ای در این مناطق برای ارائه خدمات داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: مجموعه علوم پزشکی و بهداشت و درمان تأکید بر رعایت بهداشت دارند بنابراین موکب ها در ارائه خدمات این موضوع را به صورت جدی لحاظ کنند و آنچه عرضه می شود نظیر آب یا شربت به صورت بسته بندی باشد و افرادی که خدمات را ارائه می دهند از ماسک استفاده کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

پورآرین اعلام کرد: موضوع بهداشت با توجه به شیوع وبا و بحث کرونا باید به صورت جدی در مواکب مورد توجه قرار گیرد و در مورد توزیع غذا هم این نکته باید لحاظ شود و در ظروف آلومینیومی توزیع غذا صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حرکت اربعین فرموده اند این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتفاق افتاده یکی از مقاطع مهم تاریخ اسلام است، روز عاشورا در اوج اهمیت است و این چهل روزی که بین عاشورا و اربعین است، تالی‌ تلو روز عاشورا است، اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری، فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران است، این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح است، اگر این چهل روز نمیبود، اگر حرکت عظیم زینب کبری (س) و جناب امّ ‌کلثوم و حضرت سجّاد (ع) نمیبود، آن حرکت تبیینی اتفاق نمی ‌افتاد، این حرکت عظیم، این صبر فوق ‌العاده‌ خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بود که توانست حادثه‌ کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: موضوع تبیین و جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند باید در این مراسم مورد توجه قرار گیرد و سعی شود این تبیین به خوبی پیاده شود و این هنر ما و موکب داران و مجموعه های مردمی است موضوع تبیین را چگونه و در چه محورهایی انجام دهیم.

 

وی اظهار کرد: نسخه ای که امروز مقام معظم رهبری برای ما بیان می کنند بحث تبیین است و اولویت تبیین باید استخراج شود و یکی از خدمات مجموعه ها، خدمات فکری باشد و در این بخش حوزه علمیه بسیار نقش مهمی دارد.

 

حجت الاسلام پورآرین خاطر نشان کرد: در این زمینه باید برنامه ریزی شود و مواکبی که سیستم صوتی دارند می توانند مداحی هایی را پخش کنند با مضامین عالی و مداحی هایی که تبیینی باشد و بروشورهای مختلفی توزیع شود و مساجد و پایگاه های بسیج باید پای کار آیند و هر مجموعه ای که می تواند در حوزه جهاد تبیین کمک کند باید پای کار آید.

 

وی گفت: با توجه به اینکه جمعیت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) متمرکز می شوند خدمات رسانی باید در این مکان به خوبی انجام شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: هر زمان ما به مجموعه های مردمی تکیه کردیم موفق بودیم و مجموعه های مردمی با جان و دل و اخلاص پای کار می آیند و ان شاالله خداوند به همه ما توفیق خدمت به دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را عنایت کند.

 

کد خبر 1215397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha