مشارکت ۴۲ درصدی خیران زنجانی در برنامه های مراکز نیکوکاری

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت رسانی به نیازمندان و فرهنگ سازی خیر و احسان تاثیر گذار بوده و طبق ارزیابی ۴۲ درصد از کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح‌اله صالحی امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اظهار کرد: بیش از 29 هزار خانوار از خدمات کمیته امداددر بخش های مختلف بهره مند هستند.

 


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: خدمات مختلف کمیته امداد بر اساس نیاز خانواده های عزیز تحت حمایت تعریف و ارائه می گردد و در حال حاضر 120 نوع خدمت بر اساس نیازهای شناسایی شده جامعه هدف معزز این نهاد قابل ارائه است.

 


صالحی با اشاره به پیش‌بینی این نهاد برای ایجاد 5 هزار و 600 فرصت شغلی در استان، افزود: یکی از اولویت های اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های عزیز تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد با ثبات و پایدار است که تحقق کامل آن نیازمند همکاری بانکها و مسئولین دستگاههای اجرایی در سطح استان است.

 


وی همچنین از ثبت نام 2 هزار و 40 خانوار در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: خانوارهای تحت حمایت در تأمین آورده با مشکل روبه رو بوده و توجه به این بخش و ظرفیت سازی برای بهره مندی جامعه هدف معزز این نهاد از این خدمت اثر بخش از اولویت های کمیته امداد است. 

 


وی با اشاره به هوشمند کردن خدمات کمیته امداد از طرق راه‌اندازی سامانه «سها» و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت مراکزی نیکوکاری افزود: مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت رسانی به نیازمندان و فرهنگ سازی خیر و احسان تاثیر گذار بوده و طبق ارزیابی 42 درصد از کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و هزینه می شود.

 


نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی هم ضمن اشاره به خدمات تاثیرگذار کمیته امداد در حمایت از اقشار نیازمند، گفت: باید نسبت به روشنگری و اطلاع‌رسانی خدمات کمیته امداد در سطح جامعه بیش از پیش اقدام شود.

 


سید البرز حسینی با اشاره به خدمات کمیته امداد و اثر بخش این نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه افزود: این نهاد در حوزه اشتغال و سایر سرفصل‌های خدماتی اقدامات قابل توجهی ارائه کرده و تداوم و استمرار برنامه های توانمند سازی باید به شکل گسترده تری در این نهاد انجام شود.

کد خبر 1215413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha