تسریع روند اعطاء فرزند خواندگی/ ۵۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزندخواندگی هستند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تعیین نماینده ویژه در حوزه اطفال و کودکان از تسریع در روند اعطاء فرزند خواندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «حسین رجبی» در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حلیمه قزوین گفت: کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند نتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی هستند که خانواده آنها درگیر آن بوده و باید شرایطی فراهم شود که متحمل آسیب های دیگر نشوند.

 

دادستان قزوین افزود: بدون شک حضور این کودکان در جمع یک خانواده شرایط باز اجتماعی کردن آنها را فراهم می کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و قطع یقین نگهداری آنها در مراکز بهزیستی به خصوص در سنین بالاتر آسیب های روانی در پی خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: هم اکنون طی مراحل قانونی برای صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی به متقاضیان بسیار طولانی است و این موضوع آسیب زا است.

 

رجبی تصریح کرد: بر اساس گزارشات بیش از ۵۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزند خواندگی هستند و این جای امیدواری دارد، اما روند فرسایشی در این خصوص باید کاهش یابد، تا این کودکان از سنین پایین در نهاد خانواده پرورش یابند.

 

وی اعلام کرد: احدی از قضات دادسرای قزوین به عنوان نماینده ویژه دادستان در حوزه اطفال و کودکان تعیین شد، تا با پیگیری های قانونی روند صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی در مسیر کاهش آسیب ها تسریع یابد و قطعا یقین این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سه شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به سازمان بهزیستی در دادسرای قزوین مشخص شد و دادستان به عنوان مدعی العموم تمام قد از کودکان در معرض آسیب حمایت خواهد کرد.

کد خبر 1215433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha