دولت سیزدهم هرچه سریع تر سند تحولی بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف ۱۰ ساله دولت ها در عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: از دولت سیزدهم می خواهیم هرچه سریع تر اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که آموزش در تراز نظام اسلامی چه ویژگی هایی باید داشته باشد، گفت: تراز آموزش و پرورش ما ترجمان آموزش و پرورش غرب است که البته در حال حاضر با توجه به پشتوانه اسلامی و دینی توانمند ما این  ظرفیت وجود دارد که بتوانیم آموزش و پرورش مان را در تراز اسلامی و ملی به نمایش بگذاریم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برابر تاکیدات مقام معظم رهبری در سال 1390 و 91 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد که به موجب این سند در راستای حیات طیبه و داشتن نظام تعلیم و تربیت برگرفته از دستورات دینی و توانمندی ها و سوابق علمی برجسته ای که در کشور وجود داشت، باید این تحول در آموزش و پرورش انجام می شد.

 

وی ادامه داد: این سند می تواند فعالیت های آموزش و پرورش را هدایت کند و در حال حاضر نیز از مسئولان آموزش و پرورش می خواهیم هرچه سریع تر این سند را علی رغم توقف 10 ساله ای که در دولت های قبل وجود داشته است، سریعا اجرایی کند.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم دولت سیزدهم با حمایت های مجلس سریعا اجرای این سند را جزو اولویت هایش قرار دهد که البته در این زمینه این ضرورت وجود دارد که سند به طور کامل اجرایی شود تا ما بتوانیم نظام تعلیم و تربیتی منبعث از تعالیم دینی و علمی کشور را به منصه ظهور برسانیم.  

کد خبر 1215494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha