جشن حدنگاری خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۱ برگزار می شود

بابایی با اشاره به صدور سند حدنگار برای ۹۸.۵ درصد عرصه‌های ملی خراسان جنوبی گفت: جشن حدنگاری خراسان جنوبی تا پایان امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن بابایی صبح امروز (۲۲ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: دادگستری خراسان جنوبی از دادگاه های پیشرو در کشور است و آمار عملکردی آن نشان از پویایی و حرکت خوب در دوران تحول و تعالی دارد.

 

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تأکید رئیس قوه قضائیه بر نقش خوب و مستمر با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوده تا با ارتباط خوب امورات به نحو احسن اداره شود، گفت: امروز با هدف اجرای طرح حدنگاری و تأمین اعتبار برای اتمام این پروژه به خراسان جنوبی سفر کرده ایم.

 

بابایی با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضائی برای ما حجت است، تصریح کرد: ایشان ۸ راهبرد کلان برای مسئولین قضائی مطرح کردند که در راهبرد پنجم فرمودند متر به متر اراضی باید ماهیت آن مشخص شود.

 

به گفته وی اجرای طرح حدنگاری تنها راهی است که می‌تواند با زمین‌خواری، جنگل خواری، کوه خواری و … مبارزه کند و اگر این مهم به سرانجام خوبی برسانیم خیلی از مشکلات و دعاوی حل می‌شود.

 

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه سیاست‌های برنامه هفتم توسعه روز گذشته ابلاغ شد، تصریح کرد: در فراز ۲۶ این برنامه توسعه اعلام شده که طرح حدنگاری باید ۱۰۰ درصد اجرایی و سند صادر شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کل کشور ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است که برای ۱۳۲ میلیون هکتار یعنی ۹۷ درصد سند صادر شده است.

 

بابایی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی حدود ۹۸.۵ درصد سنددار شده است، افزود: طرح حدنگاری اراضی کشاورزی نیز از امسال آغاز شده است و از ابتدای امسال تاکنون از ۱۹۸ هزار هکتار عرصه‌های زراعی در خراسان جنوبی؛ ۳۱ هزار هکتار سنددار شده که به این لحاظ استان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: با تأمین اعتبار ویژه به این استان می‌توانیم جشن حدنگاری را تا پایان سال جاری در خراسان جنوبی برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه در اجرای حدنگاری کشاورزی باید مردم پیش قدم شوند، تصریح کرد: باید از ظرفیت بخشداران، دهیاران، معتمدان و ائمه جمعه برای تشویق زارعین به اجرای طرح استفاده شود.

 

بابایی در پایان برای تأمین اعتبار طرح حدنگاری خراسان جنوبی قول مساعد داد و افزود: در روستاها اقدامات خوبی انجام شده است و هم اکنون ۷۰ درصد روستاها سنددار شده و تعداد زیادی از روستاها تا پایان سال صاحب سند می‌شوند.

 

 

کد خبر 1215542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha