فعالیت ۲۳ موکب همدانی در عراق و ۱۱۰ موکب  در استان همدان

اخوان از ثبت‌نام ۷۴ هزار و ۹۶۵ همدانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: ۲۳ موکب از همدان در عراق فعال است.

 

«مهدی اخوان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در حال حاضر ۲۳ موکب همدانی در داخل کشور عراق فعال هستند و ۱۱۰ موکب هم در مسیر رفت و برگشتی همدان به مهران برپا شده و همچنین یک موکب هم از همدان در مرز خسروی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

 

دبیر ستاد اربعین در استان همدان با بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون ۷۴ هزار و ۹۶۵ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند افزود: از این تعداد ۶۳ هزار و ۹۴۰ نفر ثبت‌نامی قطعی گزارش شده به این معنا که این افراد حق بیمه ۱۵ هزار تومانی را پرداخت کرده‌اند چرا که امسال یکی از شروط اعزام برای حفظ امنیت و سلامت زائران پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده است.

 

دبیر ستاد اربعین در استان همدان در خصوص تمدید گذرنامه زائران نیز بیان کرد: بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده تاریخ گذرنامه‌های منقضی با نصب برچسب تمدید به روز می‌شود که در حال حاضر ۱۶ هزار و ۴۰۰ جلد گذرنامه در استان همدان تمدید شده است که این آمار جدای از تعداد برگه‌های عبوری است.

 

وی تاکید کرد: با بررسی سامانه عبور و مرور و پایش تصویری از سطح جاده‌های استان همدان که به کشور عراق منتهی می‌شود حدود دو میلیون و ۸۵۰ هزار وسیله عبوری نقلیه تردد داشته‌اند و ۱۲ هزار مسافر هم با وسایل نقلیه در نظر گرفته شده توسط کمیته حمل و نقل اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به کشور عراق منتقل شده‌اند.

 

اخوان به راه‌اندازی خط ارتباطی امداد زائر اشاره کرد و افزود: تلفن ۳۱۳۸ نیز برای زائران در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند با شماره‌گیری آن از نزدیک‌ترین موکب به محل خود، وضعیت مرزهای ورودی و خروج به عراق و تعمیرگاه خودرو در صورت نیاز به تعمیر وسیله نقلیه خود اطلاعاتی را کسب کنند.

 

وی به فعالیت ۱۰ تیم امداد و نجات از استان همدان در این ایام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم امداد و نجات به همراه آمبولانس به کشور عراق از استان همدان اعزام شده‌اند تا بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

 

دبیر ستاد اربعین در استان همدان ادامه داد: موکب‌های درمانی نیز برای زائران در نظر گرفته شده است که در آن خدمات درمانی از جمله ویزیت و دارو رایگان صورت می‌گیرد و همه بیمارستان‌ها نیز آماده خدمت‌رسانی هستند.

کد خبر 1215552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha