پیاده روی اربعین حرکتی عالمانه و همراه با جهاد تبیین است

آیت الله عاملی گفت: اربعین ادامه همان خط شهادت، در هر عصر و هر زمانی است؛ بنابراین اهمیت حرکت اربعین، نیازی به تحلیل و تجزیه به این معنا ندارد و بدیهی است این تبیین و حرکت حماسی، باید برای همیشه استمرار پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، آیت‌ الله «سیدمصباح عاملی» در جمع خبرنگاران بیان کرد: دو عنصر خون و پیام، نماد استمرار جهاد و شهادت است؛ آن‌هم جهاد و شهادتی که در مقطعی حساس و در برهه‌ای از زمان، سرنوشت اسلام و به‌خصوص تشیع ناب را تعیین کرد که اگر اتفاق نمی‌افتاد، از اسلام خبری نبود.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عنصر شهادت به‌ تعبیر بعضی از بزرگان، حقیقت دو وجهی دارد، یک روی آن خون و سوی دیگر آن پیام است، گفت: اگر در نهضت عاشورا هم پیام نبود، خون به هدر می‌رفت؛ امام‌حسین(ع) و یاران حضرت، خون خود را دادند و امام‌سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به‌همراه کاروان اسرا، وظیفهٔ پیام‌رسانی را به دوش گرفتند و این رسالت خود را به‌‌ خوبی انجام دادند.

 

آیت‌ الله عاملی افزود: حضرت زینب(س) و امام‌سجاد(ع)، هم پیام کربلا را به گوش مردم رساندند و هم شهادت و جهاد امام‌حسین(ع) و یارانشان را بیمه و جاودانه کردند.

 

آیت الله عاملی به اربعین و پیاده‌روی عظیم آن اشاره کرد و افزود: اربعین ادامه همان خط شهادت، در هر عصر و هر زمانی است؛ بنابراین اهمیت حرکت اربعین، نیازی به تحلیل و تجزیه به این معنا ندارد و بدیهی است این تبیین و حرکت حماسی، باید برای همیشه استمرار پیدا کند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد: پیاده‌ روی اربعین حرکتی عالمانه، آگاهانه، همراه با جهاد و تبیین به‌ صورت تخصصی، سازمان‌یافته، سامان‌یافته و بهترین حرکتی است که از ناحیهٔ گروه‌های جهادی شکل می‌گیرد.

 

کد خبر 1215569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha