خراسان جنوبی برای اجرای طرح «حدنگار» با کمبود نقشه بردار مواجه است

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه خراسان جنوبی جهت اجرای طرح «حدنگار» با کمبود نقشه بردار مواجه است، گفت: با وجود کمبود نیرو و تنها ۱۴ نقشه بردار، خراسان جنوبی توانسته رتبه سوم کشوری در حوزه کاداستر را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی موحدی راد پیش از ظهر امروز سه شنبه (۲۲ شهریور) در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم جشن حدنگار در خراسان جنوبی به عنوان اولین استان برگزار شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری جشن حدنگار این خواهد بود که تمامی اراضی کشاورزی در استان سنددار شده اند و فضای مدیریتی خوبی در استان برای کار و تلاش وجود دارد و از قضات تجدیدنظر و بهترین قضات استان در کمیسیون های ثبت اسناد استفاده می کنیم.

 

وی در خصوص موضوع حدنگار گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست داشتیم تا در این زمینه همکاری کنند و در صورت نیاز دادستان استان به این موضوع ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع حدنگار ضرورت ویژه ای دارد، افزود: امیدواریم اهداف موجود در سند تحول در راستای اجرای این طرح در استان محقق شود و نظارت بر این طرح در شهرهای استان وجود دارد تا مشکلی ایجاد نشود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان داشت: خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در حوزه کاداستر را به خود اختصاص داده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه رتبه اول را کسب کنیم.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان محروم و پهناور است، افزود: در این استان پهناور تنها ۱۴ نقشه بردار وجود دارد و نمی توانیم با شهرهای بزرگ در زمینه نقشه برداری رقابت کنیم.

 

حجت الاسلام موحدی راد در ادامه تاکید کرد: درخواست داریم تا به بحث تامین و تخصیص نیرو و اعتبارات در حوزه ثبت اسناد و املاک استان توجه شود و دادگستری و ثبت اسناد استان از نظر مالی در مضیقه قرار دارند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پایان گفت: مردم خراسان جنوبی مردم ولایت مدار و قانعی هستند و توقع خدمت دارند و اگر این مشکلات در استان های دیگر بود شاهد اتفاقات ناخوشایند می بودیم.

 

 

کد خبر 1215610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha