مردم خراسان جنوبی برای اجرای قانون حدنگاری اقدام کنند

محمدزاده گفت: مهم ترین مشکل در زمینه اجرای قانون حدنگاری اراضی کشاورزی در استان بحث تقاضا محور بودن مردم است و مردم باید پای کار برای اجرای این قانون بیایند و امیدواریم طرح های تشویقی در این زمینه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد محمدزاده امروز (۲۲ شهریور) در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی ۱۵ میلیون و ۸۰ هزار هکتار وسعت دارد و در وسعت سومین استان پهناور کشور محسوب می شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در قالب حدنگاری تثبیت شدند، افزود: برای ۱۴ میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار آن در قالب هزار و ۷۶۶ قطعه سند مالکیت صادر کردیم.
 

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ۲۷ هزار و ۷۶۵ قطعه در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است و در حال حاضر ۹۸ و نیم درصد از اراضی ملی در استان تثبیت شده است.

 

محمدزاده در ادامه گفت: تا پایان شهریور ماه امسال نقشه های اراضی ملی و کشاورزی تعیین تکلیف می شوند و جهت تثبیت در بانک کاداستر در اختیار سازمان ثبت اسناد استان قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی به اسناد خزانه اشاره کرد و افزود: تمام اسناد خزانه به سند دولتی تک برگ تبدیل شده اند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ سند تک برگ صادر و به خزانه استان ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد برای ۳۹ هزار هکتار تثبیت و سند مالکیت صادر شده است.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه ۴۶ درصد اراضی استان رفع تداخل شده است، ادامه داد: ۲۰ هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد و با اجرای این تعداد ۶۰ درصد از اراضی استان رفع تداخل خواهند شد‌.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات حدنگاری اراضی کشاورزی گفت: مهم ترین مشکل بحث تقاضا محور بودن است و مردم باید پای کار بیایند و طرح های تشویقی در این زمینه در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: چهار هزار و ۲۰۸ پرونده جهت پرداخت هزینه های ثبتی تشکیل شده است و امیدواریم با توجه به محروم بودن استان معافیت هایی برای مردم استان در نظر گرفته شود.

 

 

کد خبر 1215616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha