لزوم تشکیل دفاتر رسمی در دهستان ها/قوانین ثبتی نیازمند پالایش اساسی هستند

داریوش با بیان اینکه قوانین ثبتی نیازمند یک پالایش اساسی هستند، گفت: درخواست داریم تا دفاتر اسناد رسمی در همه مناطق کشور حتی دهستان ها فعالیت داشته باشند تا مردم به سرعت و بهتر به حقوق خود دست یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عباس داریوش امروز (۲۲ شهریور) در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث دعاوی ثبتی و ملکی یکی از فراوان ترین موضوعات دعاوی در استان خراسان جنوبی است.

 

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در خصوص بحث تعدد و تکثر قوانین عنوان کرد: از موضوعات و چالش هایی است که قضات با آن رو به رو هستند و اگر کتاب قوانین ثبتی را نگاه کنید به ندرت می توان به قوانینی که معتبر هستند و منسوخ نشده اند برخورد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه قوانین ثبتی نیازمند یک پالایش اساسی هستند، افزود: برخی از قوانین امروز دیگر جایگاهی ندارند و باعث ایجاد یک روزنه هایی در قوانین ثبتی شده اند.


داریوش در خصوص تعدد متولیان اراضی گفت: برخی افراد نمی دانند متولی زمین چه کسی است و گاهی تعارض های مختلف سبب رسیدن دعاوی به بن بست می شود و آرای صادر شده با چالش رو به رو می شوند و بحث رقابتی شدن به وجود می آید.

 

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد: درخواست داریم تا دفاتر اسناد رسمی در همه مناطق کشور حتی دهستان ها فعالیت داشته باشند تا مردم به سرعت و بهتر به حقوق خود دست یابند.

 

 

کد خبر 1215641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha