فرصت اجرای انتقال مفاهیم و ارزش های دینی در شیراز با اجرای نمایش میدانی «محشر»

محمدیان گفت: در نمایش میدانی «محشر» که از امشب در شیراز نمایش داده خواهد شد از زبان هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش های دینی استفاده شده و با توجه به ایام اربعین و ایام دهه آخر صفر، اثرگذاری و جریان سازی قوی و موثری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «رضا محمدیان»، امروز (سه شنبه 22 شهریور) با اشاره به آغاز نمایش میدانی «محشر» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: هنر در فرهنگ سازی دارای نقش مهمی است و می تواند یک نقش میدانی در جامعه ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: هنر در مفاهیم دینی نیز جایگاه ویژه ای می تواند ایفا کند و در نمایش میدانی «محشر» که از امشب در شیراز نمایش داده خواهد شد از زبان هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش های دینی استفاده شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس اضافه کرد: اجرای نمایش میدانی ابزاری است که به صورت زنده و با استفاده از هنرهای مختلف می تواند بر طیف گسترده ای از مخاطبان تاثیر مطلوب بگذارد.

وی تاکید کرد: پرده خوانی و برگزاری تعزیه ها از ایام قدیم در انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) تاثیر مطلوبی داشته است و با هنرمندی ها و سبک های هنری جدید، تبیین و طراحی نمایش های میدانی با حضور مردم بسیار تاثیرگذار می شود.

محمدیان گفت: اجرای نمایش «محشر» چند ماهی در دستور کار شورای اسلامی ششم شهر شیراز قرار گرفته بود و حدود 2 ماه تدارکات میدانی آن برای آماده سازی نهایی در زمین پشت کارخانه «سیمان» شیراز در حال انجام بود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به نمایش «فصل شیدایی» هم گفت:  حدود 150 هزار نفر از مردم در شیراز این نمایش را مشاهده کردند و تاثیر میدانی بسیار خوبی داشت و تا ماه‌ها زبان زد مردم بود.

محمدیان افزود: سازمان «اوج» بعد از اجرای نمایش های موفقی همچون فصل شیدایی، تنها تر از مسیح، روشنایی شب تار و ... اکنون با اجرای نمایش جدید «محشر» به استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم دینی پرداخته است و ظرفیت پذیرش در هر شب اجرای این نمایش حدود ۶ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: نمایش میدانی «محشر» با توجه به ایام اربعین و ایام دهه آخر صفر، اثرگذاری و جریان سازی قوی و موثری خواهد داشت و در این نمایش، مقداری بومی سازی هم انجام شده و از شهدای شاخص فارس در این نمایش یاد خواهد شد.

خاطر نشان می شود، نمایش میدانی «محشر» از ۲۲ شهریور تا ۵ مهر  در منطقه «گود سیمان» برگزار خواهد شد و متقاضیان برای دریافت بلیت رایگان می توانند به سایت http://www.namaticket.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1215657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha