دشمن امروز از وحدت مسلمانان حول فرهنگ عاشورایی هراسناک است

ماموستا غلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: تکلیف ماها را حضرت سیدالشهدا (ع) معلوم کرده است گفت: دشمن امروز از وحدت ما حول فرهنگ عاشورایی هراسناک است.

ماموستا عادل غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره به تعلق امام حسین (ع) به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: عشق و علاقه اهل سنت به خاندان پیامبر (ص) بر مبنای ۲ اصل مهم و مشترک یعنی فرمان الهی و سنت نبوی (ص) است.

 

امام جمعه اهل سنت قصر شیرین افزود: امام حسین (ع) هم امام شیعیان و هم امام اهل سنت است و یکی از منابع وحدت مسلمانان به شمار می رود و همچنین از احترام و ارزش بالایی نزد اهل سنت برخوردار است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از درس های عاشورا ابراز انزجار از ظلم و ستم می باشد؛ هر کس از تفکر حسینی (ع) پیروی کند، بی‌ گمان هیچ گاه تن به ذلت نخواهد داد و پیروزی جبهه مقاومت، خصوصا رزمندگان فلسطینی درس عبرتی برای مقابله با ظلم ظالمان است.

 

ماموستا غلامی تصریح کرد: امام حسین (ع) متعلق به همه مسلمانان و بلکه بالاتر از این، پیروان ادیان است که ارادت خود را با شرکت در پیاده روی عظیم اربعین به منصه ظهور می رسانند.

 

امام جمعه اهل سنت قصرسیرین ابراز کرد: شهادت امام حسین (ع) نزد اهل سنت، نمونه ای از فداکاری و دفاع از حق و تلاش امام حسین (ع) برای احقاق حق از ظالمان است و بهترین دلیل بر این مسئله روایاتی است که در کتب اهل سنت در مورد مناقب و فضایل امام حسین (ع) روایت شده است.

 

وی بابیان اینکه دشمنان از اربعین می ترسند یاد آور شد: چون اربعین طومار نسخه استعماری «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را در هم می پیچد.

 

کد خبر 1215660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha