آستارا نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی مدرن است

کمالی گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن رنج می‌برد و نیازمند تجهیزات مدرن است.

«یاشین کمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: آستارا به دلیل قرار گرفتن درمیان جنگل، رودخانه و دریا، هم مرزی با کشور جمهوری آذربایجان و داشتن سه مرز زمینی، ریلی و دریایی از شرایط ویژه در کشور برخوردار است.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با اشاره به اینکه در سال‌‎های اخیر شاهد ساخت وسازهای مرتفع در این شهر مرزی و بندری بوده‌ایم، افزود: مهار آتش در ساختمان‌های بلندمرتبه در صورت بروز به علت نبود تجهیزات مدرن با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد بود و امکانات و تجهیزات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر آستارا برای کنترل و مقابله و مهار این دست آتش‌سوزی‌ها کافی نیست.

 

وی تجهیزات قدیمی و فرسوده در مهار آتش‌سوزی ساختمان‌های بلندمرتبه را مانند تلاش برای کندن تونل با قاشق تشبیه کرد و گفت: در صورتی که تجهیزات مدرن و استاندارد برای یک آتش‌نشان خریداری شود، ایمنی و تسریع عملش در عملیات‌ها بسیار بیشتر می‌شود.

 

کمالی با بیان‌اینکه در حال حاضر ساختمان‌های ۵ و ۶ طبقه در آستارا وجود دارد، تصریح‌کرد: زیرساخت‌های مقابله با آتش‌سوزی وسوانح در شهر آستارا باید ارتقاء یابد و این امری حیاتی است.

 

نائب رئیس شورای اسلامی بندر شهر آستارا خاطرنشان‌کرد: برای پاسخگویی به نیازشهروندان و مسافران در مواقع بحرانی، آتش‌سوزی، سیل و سایر موارد ضروری است تا آتش‌نشانی آستارا به امکانات روز تجهیز شود و از مسئولین ذیربط خواستاریم در این خصوص عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 1215675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha