تصویب قانون امنیت غذایی نشانه اراده دولت و مجلس شورای اسلامی است

عزیزی گفت: تصویب قانون امنیت غذایی نشانه اراده دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مهم غذا به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «ابراهیم عزیزی»، امروز (سه شنبه 22 شهریور) در همایش «بررسی کشت شتوی» که در مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس برگزار شد، گفت: امنیت غذایی در استقلال اقتصادی نقش مهمی دارد و تا رسیدن به استقلال اقتصادی، راه های نرفته بسیاری وجود دارد.

نایب ‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قانون امنیت غذایی نشانه اراده دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مهم غذا به شمار می رود.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی در تامین امنیت جامعه نیز سهم بسزایی دارد و طبق اظهارات رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ۲۶کشتی واردات نهاده داریم و آن هم در بنادر دپو شده، که حاکی از این است که تا رسیدن به استقلال غذایی، فاصله ها زیاد است.

عزیزی تاکید کرد: متاسفانه اعتماد اجتماعی آسیب دیده و بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری اعتماد نمی کند و یا کشاورزان به برنامه های ما توجه نمی کنند که نیاز به آسیب شناسی دارد و امروز مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی افزایش امید در کشاورزان است.

وی تصریح کرد: رسیدن به اهداف کشاورزی بدون نظم تشکیلاتی عمل شدنی نیست و باید از اقدامات غیر کارشناسی پرهیز کرد و از عدم رهاسازی آب در تابستان سال جاری انتقاد داریم که چرا با وجود مصوب شدن حقابه باید ۷۷هزار هکتار اراضی استان  زیر کشت نرود که مصداق بی توجهی به امنیت غذایی است.

کد خبر 1215685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha