۲۰۰ گروه جهادی خدمات درمانی سطح یک را به زائران ارائه می دهند

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲۰۰ گروه جهادی با تامین دارو و تجهیزات از سوی هلال احمر خدمات درمانی سطح یک را به زائران ارائه می دهند و تاکنون روزانه به حدود ۵۰۰ زائر خدمات درمانی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «پورحسین کولیوند» در جریان بازدید از وضعیت زائران در مرز مهران در گفت گو با خبرنگار شبستان مستقر در پایانه مهران اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده به منظور ارتقای خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی ارسال دارو و تجهیزات از سوی این جمعیت به عراق امسال ۳ برابر سال ۹۸ بوده است.

 

وی افزود: ۴۰ مرکز جمعیت نیز در داخل عراق با ارائه خدمات درمانی سطح ۲ و ۳ حتی تا روزانه ۵ هزار خدمت نیز به زائران ایرانی و عراقی انجام داده اند.

 

کولیوند یادآور شد: بیمارستان امام علی و حکیم در نجف در اختیار جمعیت قرار داشته و در مسیر نجف تا کربلا که هر سال ۶ پایگاه داشتیم، امسال آنرا به ۱۶ پایگاه افزایش داده ایم.

 

وی بیان کرد: ۳ بیمارستان در مسیر کربلا به نجف به هلال احمر واگذار شده و در داخل کربلا نیز بیمارستان های امام حسین و ابومهدی المهندس توسط هلال احمر پوشش داده می شود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت : با توجه به شرایط دمایی و گرمای شدید هوا و نیاز به سرم برای افراد گرمازده تلاش شده از داخل عراق تامین شود وبا ارسال ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات افزایش ۳ برابری را به نسبت سال ۹۸ داشته ایم.

 

کولیوند با اشاره به صدور مجوز ورود بالگرد های این جمعیت به عراق، گفت: این امکان در صورت نیاز فراهم شده است و در کنار آن ۲ هواپیمای جمعیت نیز در صورت حصول شرایط امکان خدمات رسانی دارند.

 

وی خاطرشنان کرد: در داخل کشور نیز تیم های امدادی و عملیاتی این جمعیت در مسیر های مهران به نجف ، شلمچه به نجف و چزابه به نجف در حال خدمت رسانی هستند.

کد خبر 1215719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha