امدادگران و نجاتگران خوزستانی در مسیر عاشقی هم‌قدم با زائرین حسینی هستند

نجفی از تداوم خدمت رسانی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: امدادگران و نجاتگران خوزستانی در مسیر عاشقی هم‌قدم با زائرین حسینی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «امیرعباس نجفی» امروز (سه‌شنبه ۲۲ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله استان خوزستان در اربعین حسینی میزبان حجم انبوهی از مشتاقانی است که در مسیر عاشقی قدم برمی‌دارند و خود را به کربلا می‌رسانند و جمعیت هلال احمر خوزستان نیز همه ساله تمهیدات لازم را جهت خدمت‌رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) به‌کار می‌بندد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: ۲ قرارگاه عملیاتی و پشتیبانی امداد و نجات با تجهیزات کامل امدادی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ایجاد شد تا در ارائه خدمات امدادی تسریع و تسهیل ایجاد کند.

 

وی اضافه کرد: طبق آمار مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از آغاز طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی تا امروز در مرز شلمچه به سه هزار و ۵۱۱ نفر از زائرین در ایستگاه پایش تست قندخون و فشارخون خدمت‌رسانی شده، سه هزار و ۳۶۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۰۱ نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

 

نجفی با بیان اینکه همچنین ۲ هزار و ۴۶۰ عدد ماسک و پنج هزار و ۸۰۳ عدد بروشور توزیع شده تصریح کرد: ۱۳ دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی ارتباطات در این مرز استقرار دارند و هفت پست موقت خدمت‌رسانی دایر شده است.

 

وی ابراز کرد: در مرز چذابه نیز ۹۳۶ نفر از زائرین پایش تست قندخون و فشارخون گرفته شده، ۹۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۹ نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اذعان کرد: همچنین ۹ هزار و ۵۶۷ عدد ماسک و ۲ هزار و ۹۶۷ عدد بروشور توزیع شده؛ ۱۴ دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی ارتباطات در این مرز استقرار دارند و ۱۰ پست موقت خدمت‌رسانی برپا شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: خدمت‌رسانی‌ها همچنان ادامه دارد و تا پایان بازگشت کامل زائرین از زیارت عتبات عالیات تیم‌ها در حالت آماده به کمک‌رسانی قرار دارند.

 

کد خبر 1215724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha