عملیات اجرای چاه های آهکی جنوب شیروان آغاز شد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: عملیات اجرایی (حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال) چاه های آهکی جنوب شهر شیروان آغاز شد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این طرح در دو فاز اجرایی شده و به بهره برداری می رسد که فاز نخست آن شامل حفر 7 حلقه چاه و اجرای 7 کیلومتر از خط انتقال بود که آب چاه های شماره یک تا 4 را به شبکه توزیع وصل می کرد و چاه های شماره 7،6 و 5 نیز در این فاز حفر شده است که در کل اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان در خصوص فاز دوم این طرح عنوان کرد: تجهیز سه حلقه چاه، اجرای 12 کیلومتر خط انتقال، احداث سه باب اتاقک سرچاه و تکمیل مخزن 10هزار مترمکعبی شهر شیروان از مهم ترین اقدامات اجرایی فاز دوم طرح است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

 

رمضانی اضافه کرد: تکمیل مخزن نیمه تمام 10 هزار مترمکعبی شیروان از مهم ترین اقداماتی است که جهت تکمیل این پروژه باید صورت گیرد.

 

وی با اشاره به کم شدن آب سد بارزو شیروان تصریح کرد: این موضوع تلنگری بود بر این که جهت بهره مندی مردم از آب پایدار نیازمند شناسایی و حفر چاه های جدید و منابع آب شرب جدید باشیم که آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز در همین راستا است.

 

وی با بیان اینکه با اتمام این طرح 82 هزار و 689 نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار می شوند، خاطرنشان کرد: شرط بهره برداری از این 3 حلقه چاه، تکمیل مخزن نیمه کاره 10 هزارمترمکعبی شیروان است که دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال جهت تکمیل و بهره برداری آن مورد نیاز است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه سرانه تولید آب در شیروان برای هر نفر در شبانه روز ۲۸۶ لیتر است، گفت: در حال حاضر ۱۳۱ روستا و ۴ شهر زیر پوشش اداره آب، از لوله کشی برخوردار هستند که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۴.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان را شامل می شود.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

 

کد خبر 1215786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha