تقارن اجرای نمایش «محشر» با اربعین حسینی در تقویت حال معنوی شهروندان شیراز تاثیر مضاعفی دارد

خواست خدایی گفت: نمایش بزرگ میدانی «محشر» کاری در خور سومین حرم اهل بیت (ع) به شمار می رود و تقارن اجرای آن با اربعین حسینی، تاثیرگذاری مضاعفی برای جاماندگان اربعین و تقویت حال معنوی شهروندان شهر شیراز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «افسانه خواست خدایی»، شب گذشته (سه شنبه 22 شهریور) با حضور در مکان اجرای نمایش بزرگ میدانی «محشر» در شیراز گفت: نمایش میدانی «محشر»، نمایشی فاخر و الگویی موفق است که در آن هنر با روحیه ایثارگری و شهادت و تعمق باورهای دینی تلفیق شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این نمایش که تولید موسسه هنری «اوج» است کاری در خور سومین حرم اهل بیت (ع) به شمار می رود و تقارن اجرای آن با اربعین حسینی، تاثیرگذاری مضاعفی برای جاماندگان اربعین و تقویت حال معنوی شهروندان شهر شیراز دارد.

وی تقویت روحیه ایثارگری و شهادت را از رسالت های شهرداری دانست و عنوان کرد: در این نمایش شاهد تلفیقی از هنر و روحیه جهاد و ایثارگری هستیم که در الگوسازی این فضایل در جامعه اثر مطلوبی دارد.

خواست خدایی ادامه داد: موضوعات فرهنگی از اولویت های شورای اسلامی ششم شیراز است و از آنها حمایت می کنیم و در پرداختن به امور مذهبی و اعتقادی، تلفیق هنر در حوزه های مختلف از حقوق و فرهنگ شهروندی گرفته تا موضوعات مذهبی، موجب تاثیر گذاری و پذیرش آنها از سوی شهروندان می شود.

وی اضافه کرد: نمایش میدانی «محشر» که به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، سپاه پاسداران و سازمان «اوج» اجرا می شود فرصت تلفیق هنر با اعتقادات، مسایل مهم شهروندان و ... را به خوبی فراهم کرده است.

خواست خدایی گفت: برای برنامه ریزی و قید بودجه این رویداد هنری از سال گذشته در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تلاش فراوانی شده بود.

کد خبر 1215836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha