قزاقستان میزبان هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی

فعالیت های هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی امروز در نورسلطان پایتخت کشور قزاقستان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری امارات، هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی از امروز در نورسلطان پایتخت کشور قزاقستان آغاز می شود و تا مدت دو روز ادامه دارد.

قاسم جوکارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان سخنرانی افتتاحیه این کنگره را ایراد می کند. این کنگره با حضور 180 نفر از رهبران ادیان 60 کشور جهان با عنوان «نقش رهبران ادیان در توسعه معنوی و اجتماعی بشریت در دوره پسا کرونا» برگزار می شود.

 

شرکت کنندگان در این کنگره نقش ادیان در تقویت ارزش های معنوی و اخلاقی در جهان مدرن، نقش تربیت و روشنگری دینی در ترویج همزیستی مبتنی بر احترام بین ادیان و فرهنگ ها و عدالت و صلح، تقویت گفتگوی جهانی بین ادیان و صلح، مقاومت افراط گرایی و رادیکالیسم و تروریسم، سهم زنان در رفاه جامعه و توسعه آن و نقش گروه های دینی در حمایت از جایگاه اجتماعی زنان را بررسی می کنند.

 

یک هیئت مصری و ازهری به ریاست دکتر احمد طیب شیخ الازهر و یک هیئت نیز از عربستان به ریاست دکتر عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ، وزیر امور اسلامی و ارشاد در این کنگره شرکت می کند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان نیز از روز گذشته وارد قزاقستان شد. این سفر تا سه روز ادامه دارد.

کد خبر 1215872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha