ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر در استان پیش بینی شده است

استاندار ایلام گفت: ظرفیت اسکان در شهرستان مهران ۱۵ هزار، ایلام ۳۶ هزار و سایر شهرستان های زوار پذیر نیز ظرفیت اسکان قابل توجهی در نظر گرفته شده و در مجموع ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زوار در استان پیش بینی شده است.

«حسن بهرام نیا» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: پنج بیمارستان های صحرایی سپاه، هلال احمر، ارتش، فراجا و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایانه مرزی مهران ایجاد شده و بصورت تمام وقت به زوار خدمت رسانی می کنند.

 

وی افزود: علاوه بر بیمارستان های صحرایی ایجاد شده، اتوبوس آمبولانس و سایر امکانات نیز در پایانه مهران ایجاد شده است.

 

استاندار ایلام افزود : از فراجا، راهور و سپاه و بسیج و همه دستگاه های اجرایی دخیل در خدمت گذاری به زوار تشکر ویژه داریم.

 

بهرام نیا ادامه داد : برای آسایش و رفاه زوار ۲۰ هزار متر مربع سایبان ایجاد شده و تمامی استراحتگاه ها و اقامتگاه ها از نظر تجهیزات سرمایشی مشکلی ندارند.

 

رییس ستاد اربعین استان ایلام گفت: اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس آماده انتقال زوار هستند و هر زائر پس از برگشت از کربلا ، بلافاصله با این اتوبوس ها راهی محل سکونت خود می شود.

 

بهرام نیا در خصوص وضعیت فعالیت مواکب و آشپزخانه در پایانه برکت،‌ گفت: در پایانه برکت ستاد اجرایی فرمان (ره) ، آستان قدس و دیگر نهادها و گروه ها با ایجاد مواکب به مردم خدمت رسانی می کنند

 

وی با اشاره ساخت پل صلواتی در مسیر ایلام به مهران اضافه کرد: این پل به دهنه ۴۵ متر در ۴۵ روز ایجاد شد.

 

استاندار ایلام اضافه کرد: با تلاش همه در طول هشت ماه گذشته ۲۰ کیلومتر آزادراه در مسیر ایلام به مهران ایجاد شد و علاوه بر آن، ۲۰ کیلومتر دیگر چهار خطه شد.

 

بهرام نیا با قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه استان در کنگره بزرگ اربعین، گفت: رسانه ها در اعتلای فرهنگ اربعین سنگ تمام گذاشتند.

 

کد خبر 1215930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha