توزیع متعادل پروژه‌های مسکن بین شرکت‌های پیمانکاری منجر به تحول اقتصادی می‌شود

زارعی‌کوشا گفت: توزیع متعادلی در استان کردستان بین شرکت های پیمانکاری نیز باید انجام گیرد و از بزرگترین برکات نهضت ملی مسکن تحولات اقتصادی است که باید با توزیع عادلانه پروژه‌ها بین شرکت‌ها شاهد تحقق این مهم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «زارعی کوشا» پیش از ظهر چهارشنبه( 23 شهریورماه )در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: برای بیش از سه هزار پروژه مسکن ملی پروانه صادر شده و در حال انجام است.

 

استاندار کردستان افزود: قرار بود تا پایان شهریور مشکل تامین زمین رفع شود و باید اراضی موجود را بررسی کرد و برای بحث نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف شوند.

 

وی با بیان اینکه جایگاه شورای مسکن در استان و شهرستان‌ها جایگاهی قانونی دارد، بیان کرد: همه دستگاهها بویژه ادارات خدمت‌رسان باید با این شورا همکاری کنند.

 

کوشا بیان کرد: در جاهایی که نیاز به تشکیل کمیته‌های تخصصی است در صورت لزوم اقدام شود تا روند کارها در حوزه مسکن سریعتر پیش رود.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه هیچ اقدامی در حوزه مسکن نباید بدون هماهنگی انجام شود، گفت: همه اقدامات در شهرستانها باید با هماهنگی با فرمانداران صورت پذیرد.

 

*مردم باید شاهد تحولات حوزه مسکن باشند 

زارعی کوشا یادآور شد: در شهر سنندج اتفاقات خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن روی داده و باید به این شکل مردم شاهد تحول و فعالیت در حوزه مسکن باشند.

 

وی بر ارزیابی و شناسایی ثبت نام کنندگانی که شرایط ندارد، تاکید کرد و گفت: باید ساماندهی و پالایش متقاضیان صورت گیرد و در صورت مشکل در سامانه ثبت نام باید در قالب مکاتبه‌ای به وزارت راه و شهرسازی و رئیس جمهور این مشکل نیز برطرف شود.

 

استاندار کردستان تصریح کرد: اراضی مازاد دستگاهها باید برای احداث مسکن ملی تعیین تکلیف شوند و اگر ارگانی زمین خود را برای ساخت مسکن اختصاص داد پرسنل آن دستگاه که واجد شرایط مسکن ملی هستند در اولویت قرار دارند.

 

زارعی کوشا یادآور شد: حرف طاغوتی است که زمین‌های مرغوب را برای افراد محروم و نیازمند حیف بدانیم بلکه باید انگیزه ساخت را در هر جایی که زمین تامین می‌شود برای ساخت مسکن محرومین جدی‌تر کنیم.

 

وی اضافه کرد: توزیع متعادلی در استان کردستان بین شرکت های پیمانکاری نیز باید انجام گیرد و از بزرگترین برکات نهضت ملی مسکن تحولات اقتصادی است که باید با توزیع عادلانه پروژه‌ها بین شرکت‌ها شاهد تحولات اقتصادی باشیم.

 

کوشا تاکید کرد: جلسات مسکن در قالب کارگروهی و عملیاتی هر هفته از سوی معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود تا در روند احداث مسکن ملی تسریع شود.

کد خبر 1215961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha