بی‌توجهی به طرح توسعه نهبندان/ مطالبه نماینده نهبندان و سربیشه از رئیس جمهور برای تکمیل زیرساخت‌ها

نخعی تکمیل زیرساخت های ارتباطی، حمل و نقل، برق و انرژی را مطالبه اصلی مردم از ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: تصویب طرح توسعه نهبندان و سربیشه متاسفانه طولانی و تاکنون بازخوردی نداشته‌ایم.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح توسعه شهرستان نهبندان به طور کامل محقق نشده؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری ۲۲ سال پیش در سفر به جنوب خراسان بر محرومیت‌زدایی این منطقه تاکید کردند.

 

وی گفت: تصویب طرح توسعه نهبندان و سربیشه از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به خراسان جنوبی است که متاسفانه طولانی شده است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به خراسان جنوبی، نسبت به بازنگری طرح توسعه نهبندان و سربیشه دستورات لازم صادر شد، افزود: معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری و دستگاه های مرتبط در این خصوص کمک و طرح خوبی تهیه و به معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری ارسال شد اما به دلیل تراکم کارها، خیلی مورد پیگیری قرار نگرفته است.

 

نخعی با بیان اینکه در این خصوص چندین مرحله مکاتبه و حضوری هم پیگیری شده است، گفت: اگر طرح موردی دارد بهتر است برگشت داده شود تا اصلاح و ویرایش مجدد شود اما علی رغم پیگیری های متعدد هنوز بازخورد اولیه هم نداشته است.

 

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی، افزود: تاکید جدی بر مطالبات زیرساختی دارم، مسئولان استانی هم باید سفرهای مقامات ارشد و ریاست جمهوری را یک فرصت بدانند و مطالبات جدی داشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: در حوزه جاده های ارتباطی و حمل و نقل در خراسان جنوبی ضعف های بزرگی داریم، آزادراهی در استان نداریم و بیشتر جاده ها دو طرفه است.

 

نخعی با اشاره به وضعیت فرودگاه بیرجند و لغو پیاپی پروازها، گفت: پروازها انتظارات مردم را برآورده نمی کند، همچنین ارتباطات ریلی هم نداریم لذا مطالبه اصلی ما باید تکمیل زیرساخت‌ها باشد.

 

وی با اشاره به زیرساخت های حوزه انرژی در خراسان جنوبی، افزود: انرژی یکی از ارکان های مهم هر فعالیت اقتصادی در بخش تولید و خدماتی است؛ استان ما در انتهای خط لوله قرار دارد و زیرساخت گاز و فرآورده های نفتی نیاز به تقویت دارد چراکه تمام نیاز استان به نفت از طریق نفت‌کش ها تامین می شود که یک آسیب و نیاز بزرگ است و امیدواریم خط انتقال فرآورده های نفتی به استان هر چه زوتر عملیاتی شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس در ادامه با بیان انتقال فرآورده های نفتی به استان از مدار رفسنجان به بیرجند یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی بوده است، گفت: طرح آن آماده شد و وزارت نفت آن را دنبال کرد که امیدواریم اجرایی شود.

 

به گفته نخعی، در حوزه انرژی در برخی نقاط استان در زیرساخت برق هم مشکل داریم گرچه در نهبندان پست 400 کیلوولت عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

وی وجود مرز در خراسان جنوبی را یکی از مزیت های استان برشمرد و گفت: تکمیل زیرساخت‌های مرزی و رسیدگی به مرزنشینان را در سفر ریاست جمهوری به استان تاکید شد ولی اقدامی برای آن صورت نگرفته است که امیدواریم این مهم در سفر دوم به نتیجه برسد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: خراسان جنوبی به برند فرهنگی شناخته می شود که ما این برند و جایگاه را که در طول سالیان طولانی به دست آورده ایم باید تقویت کنیم و نباید از آن غفلت کنیم، باید به عنوان استان مطرح فرهنگی در سطح کشور نقش خود را ایفا کنیم که نیازمند توجه نهاد ریاست جمهوری هستیم.

 

به گفته این مقام مسئول دور دوم سفرهای ریاست جمهوری از اواخر مهرماه و یا اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1216000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha