نمایشگاه عکاسان فارس با موضوع تعزیه «صحرا رود» فسا آغاز به کار کرد

نمایشگاه عکاسان فارس با موضوع تعزیه «صحرا رود» فسا با عنوان «شور شیدایی» با تلاش کانون عکاسان فارس کار خود را در خانه «جهانگردی» شیراز واقع در بلوار «شهید چمران» آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، نمایشگاه عکاسان فارس با موضوع تعزیه «صحرا رود» فسا به عنوان بزرگترین تعزیه میدانی کشور با عنوان «شور شیدایی» با تلاش کانون عکاسان فارس کار خود را در خانه «جهانگردی» شیراز واقع در بلوار «شهید چمران» آغاز کرد و این نمایشگاه که به همت کانون عکس انجمن سینمای جوانان فارس و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی فارس و همچنین گروه «تعزیه عاشورائیان صحرا رود فسا» برپا شده است توسط جمعی از مسئولان فارس مورد بازدید قرار گرفت.

«سید مجتبی علوی اردکانی»، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه «شور شیدایی» شاهد آثار هنرمند متعد با با محوریت عاشورا و امام حسین (ع) هستیم و هر هنرمندی وظیفه دارد با هنر خودش واقعه عاشورا و محرم را در جامعه زنده نگه دارد.

مدیرکل امور زائرین و ‌گردشگری استانداری فارس افزود: بیش از 50 هزار نفر در تعزیه «صحرا رود» فسا شرکت کردند و این رویداد هنری و مذهبی خاص به ثبت ملی هم رسیده است.

«سید رسول موسویان نژاد»، هم گفت: آثار فاخر به نمایش درآمده در این نمایشگاه عکس، نشان دهنده عمق علاقه هنرمندان عکاس از رویدادهای دینی و مذهبی در قالب هنر است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ثبت تصاویر عکاسان و هنرمندان از رویدادهای ملی و مذهبی موجب ماندگاری و اثربخشی بیشتر این رویدادها و انتقال مفاهیم آنها به زبان هنر به جامعه می شود و فرصت شرکت این تصاویر عکاسان فارس را هم در جشنواره های داخلی و بین المللی فراهم می کند.

وی نقش عکاسان در شیراز را بسیار پویا دانست و بیان کرد: برنامه های پاتوق عکس، جلسات نقد و بررسی، کارگاه های آموزشی، تورهای عکاسی در شیراز و فارس نقش پر رنگ خود را نشان داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

«ابراهیم بختیاری»، هم تاکید کرد: فارس دارای تنوع و تعدد در برنامه های مذهبی و دینی است که عکاسان با هنر خود می توانند در ثبت رویدادهای گردشگری مذهبی نقش بسزایی ایفا کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: تعزیه میدانی «صحرا رود» فسا بزرگترین تعزیه میدانی کشور است و بیش از 13 سال قدمت دارد و به عنوان رویداد فرهنگی ناملموس به ثبت ملی رسید.

وی تاکید کرد: گالری عکس «خانه جهانگردی» شیراز مکان مناسبی برای نمایش تصاویر عکاسان با موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی است و بازدید از این تصاویر برای گردشگران هم جاذبه مناسبی است.

«امین ملک زاده» گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش و هنرمندی عکاسان فارس از اردوی عکاسی تعزیه «صحرا رود» فسا بود که در محرم امسال برگزار شد و بیش از 15 نفر از عکاسان فارس شرکت کردند که با همکاری اعضای کانون عکاسان فارس، کمیته انتظامات کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و هنرمندان نمایشگاه عکس آن در زمان کوتاهی برپا شده است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس افزود: با حمایت انجمن سینمای جوانان و گروه تعزیه «عاشورائیان صحرا رود فسا» با اعلام فراخوان ،آثار عکاسان در فرصتی کوتاه جمع آوری، داوری و چاپ شد و پس از نتیجه گیری 20 اثر از هفت عکاس به نمایش گذاشته شده است که «طاهره رخ بخش زمین»، «رضا قادری»، «فرزانه چخماق ساز»، «زهرا دشت بشی»، «ایمان ادراکی»، «علی عباسی» و «محمدکاظم منصور وار» این عکاسان هستند.

خاطر نشان می شود، «دستان»، مسئول برگزاری تعزیه صحرا رود اعلام کرد که در این تعزیه افراد خردسال تا سالمند شرکت کردند تا صحنه خوبی برای ورود عکاسان و هنرمندان و ثبت این رویداد ایجاد شود.

کد خبر 1216020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha