سه شنبه های مهدوی در اربعین/شیرینی یاد امام زمان(عج) درکربلا دلچسب تر است

هرکجا یاد امام حسین(ع) بود همانجا یاد حضرت مهدی(عج) نیز می آید، گویا این دو مکمل پایداری دین مبین اسلام هستند که پرچم رسول خدا را بالا نگاه داشته اند، یکی با جوشش خونش و دیگری با وقت ظهورش.

خبرگزاری شبستان از گیلان _  نوشین کریمی

هرکجا یاد امام حسین(ع) باشد همانجا یاد حضرت مهدی(عج) نیز می‌آید، گویا که مکمل پایداری دین مبین اسلام این دو ولی مسلمین هستند که پرچم رسول خدا را برافراشته نگاه داشته‌اند، یکی با جوشش خونش و دیگری با وقت ظهورش. بدون شک ظهور حضرت مهدی(عج) هنگامه پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین (علیه السلام) است.

 

تعدادی از دلدادگانی که چشم انتظاری را تاب نیاوردند و همصدا با شعار بین المللی «لبیک یا حسین» در پیاده روی اربعین 1401 شرکت کردند، رفیقان شفیق سه‌شنبه های مهدوی هستند که بساط عاشقی «لبخند دوازدهم» خود را اینبار در راه کربلا به نمایش گذاشتند. دل های مجنون و شیدایی که هر کجا را می‌نگرند لیلای زمان خویش را جستجو می کنند...   

 

 

«زهرا رضوانی» یکی از اعضای طرح سه‌شنبه های مهدوی «گروه لبخند ۱۲» لشت نشا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هر هفته یک کار خیر به نیابت از امام زمان(عج) با نیت نذر سلامتی و ظهور ایشان انجام می‌دهیم بیان کرد: در هفته هفتاد و یکم این طرح با چند نفر از اعضای این گروه در مسیر کربلا هستیم و تصمیم گرفتیم در راستای نذرمان برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) هدیه‌ای به زائران این مسیر اهدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اولین سفرم به کربلا است و جذابیت زیادی دارد، افزود: یکی از قشنگ‌ترین عشق‌هایی که می‌شود در این مسیر تجربه کرد دیدن و شنیدن ذکر حضرت مهدی(ع) است و شیرینی ذکرش در کربلا دلچسب‌تر خواهد بود.

 

رضوانی بیان کرد: یکی دیگر از قشنگی‌هایی که در این مسیر می‌بینم، کمک مردم به یکدیگر است که سن و سال و زبان و فرهنگ برایشان فرقی نمی‌کند.

 

 

وی اذعان کرد: مسیر، مسیر سختی نیست چرا که دیدن این همه زیبایی و هدف مشترکی که میلیون‌ها نفر بخاطرش در این راه قرار گرفتند مانند نیروی جاذبه و قوی آهن‌ربایی می‌ماند که ما ذرات کوچک را به سمت خود جذب می‌کند.

 

رضوانی گفت: دیدن مردم از اکثر کشورهای دنیا با پرچم‌های مختلف و رنگ رنگشان به سمت کربلا مسیر را قشنگ‌تر و جذاب‌تر کرده و این نشان از یک واحد بودن اسلام است.

 

وی اظهار کرد: گاهی در این مسیر از شوق رسیدن می‌خندیم و گاهی از همین شوق گریه‌مان می‌گیرد و صدای مداحی و نوحه‌ها در موکب‌های محل عبور نیز حال دل زائران را به شدت منقلب می‌کند.

 

رضوانی گفت: دو سالی است که همزمان با آغاز ماه محرم در شهرمان (لشت نشا) موکب برپا کردیم و بنری را گذاشتیم برای اینکه عاشقان اهل بیت(ع) آنرا امضایش کنند تا هر وقت زیارت امام حسین(ع) قسمتمان شد با خود به کربلا بیاوریم که سال قبل قسمت نشد و خوشبختانه امسال آن بنر را با خود آورده‌ایم.

 

وی ادامه داد: وقتی در مسیر، بنر امضا شده دلدادگان سیدالشهدا را باز کردیم تا عکس بگیریم و در صفحه‌مان بگذاریم تا آنهایی که امضا کرده بودند، ببینند که وفای به عهد کرده ایم، خیلی از افرادی که از نقاط مختلف دنیا در این مسیر در موکب‌ها میزبان زائران بودند، هم آمدند جلو و پای آن را امضا کردند تا امضای آنان را به رسم ادب و ارادت با خود به حرم امام حسین(ع) برسانیم و این دلدادگی و شیفتگی به خاندان اهل بیت(ع) ستودنی است.

 

 

«زهرا زمانی» نیز در مسیر پیاده روی اربعین به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امام زمان(عج) در دل مشغولی‌های زندگی ما روز به روز غریب‌تر از همیشه است و ما که خود را محب اهل بیت(ع) می‌دانیم باید برای زمینه سازی ظهورش کاری انجام دهیم.

 

وی که از اعضای طرح گروه لبخند 12 سه‌شنبه‌های مهدوی است، افزود: هفته‌ها است که همراه تعدادی از دوستان تصمیم گرفته‌ایم در این طرح به صورت خودجوش ذکر و یاد امام زمان(عج) را در کوچه و خیابان شهرمان برای مردم یادآوری کنیم و توفیق شد تا این هفته در مسیر رسیدن به کربلا، خادم امام زمان(عج) خود باشیم.

 

 

وی بیان کرد: امیدوارم اعمالمان را با خواست امام زمان(عج) تطبیق دهیم و وظایفی را که در این عصر غیبت داریم به نحو احسن بجا بیاوریم.

 

زمانی تصریح کرد: پیوستگی سیدالشهداء(ع) با حضرت موعود(عج) در واقع چگونگی فراهم شدن بستر حاکمیّت الهی و ارزش های آنرا در سرتاسر عالم مشخص می‌کند.

 

وی گفت: منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ع) از نسل امام حسین(ع) است و اهداف قیام ایشان نیز با همان ویژگی‌های حکومت جهانی و تعابیر مشابه به کار رفته در مورد نهضت حسینی سیدالشهدا(ع)، است.

کد خبر 1216025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha