آغاز برنامه های هفته میراث فرهنگی در مازندران با تعزیه قیام عاشورا

برزگر از آغاز هفته میراث فرهنگی از پنجم مهر ماه خبر داد و گفت: به جهت تقارن این ایام با دهه پایانی ماه صفر برنامه های پاسداشت این هفته با تعزیه خوانی در رثای قیام عاشورای حضرت سیدالشهدا(ع)آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، «صادق برزگر» امروز (۲۳شهریور) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام عزاداری اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و ۴۳شهید مدافع حرم این خطه از شمال کشور، اظهار کرد: استان مازندران از ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری برخورداراست و برای بهره مندی از این پتانسیل جهت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری نیازمند خرد جمعی و همکاری مسئولین هستیم.

 


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به آغاز هفته میراث فرهنگی از پنجم مهر ماه اشاره کرد و گفت:مازندران سالانه ۲۰میلیون ورودی گردشگر را دارد و  برای اقامت این میزان گردشگر در استان تدابیری اندیشیده شد.

 


وی از برگزاری ویژه برنامه تعزیه خوانی در آغاز هفته میراث فرهنگی  به جهت تقارن این ایام با دهه پایانی ماه صفر خبرداد و افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد که تلاش داریم گردشگری آئینی را در استان با قوت بیشتری  داشته باشیم.

 

برزگر با بیان اینکه بیش از ۷۰رشته صنایع دستی فعال در استان داریم، گفت: توانمندسازی این حوزه و حمایت از صنعتگران از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

کد خبر 1216034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha