ایران توانایی تولید و تامین غذای ۲۵۰ میلیون نفر را دارد

مهاجر با تاکید براستفاده از شیوه‌های نوین و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت: ایران توانایی تولید و تامین غذای ۲۵۰ میلیون نفر را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علیرضا مهاجر» امروز(۲۳شهریور)در همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان اظهارکرد: موضوع امنیت غذایی به ویژه بعد از تحولات جهانی و جنگ اوکراین و روسیه به شدت مورد توجه قرار گرفت ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب هم بر روی این مسئله بارها تاکید کرده اند.

 

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: ایران تانوایی تولید و تامین غذای ۲۵۰ میلیون نفر را دارد که برای این امر نیازمند به کارگیری فناوری های نوین و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی هستیم.

 

وی با اشاره به تنوع اقلیمی در گلستان افزود: متاسفانه کوچک بودن اراضی کشاورزی، پایین بودن بهره وری و عقب ماندگی شدید در مکانیزاسیون بخش کشاورزی سبب شده تا این استان نتواند از همه ظرفیت های خود در حوزه کشاورزی استفاده کند.

 

مهاجر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ایران و قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک و همچنین مواجهه با خشکسالی در سال های اخیر توجه به تولید در دیمزارها ضرورت پیدا کرده است.

کد خبر 1216074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha