برگزاری آیین‌ رویداد روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز

ناظمی گفت: رویکرد ما این است که ادبیات و شعررا به عنوان سرمایه اجتماعی گرانسنگ ایرانیان در متن جامعه بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،نشست خبری با موضوع روز ملی شعر و ادب فارسی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در تالار خاقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«سیدقاسم ناظمی» در این نشست گفت: در حال حاضر در دنیا بین ملت‌ها بر سر اینکه برندی را برای خود تعریف کنند و با تکیه بر این برند در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و ... حرفی برای گفتن داشته باشند، رقابتی جدی وجود دارد و این در حالی است که ما برند معتبر فرهنگ و هنر را در اختیار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: ازجمله فرصت‌های نابی که بعد از انقلاب اسلامی و در طی دهه‌های اخیر برای آذربایجان‌شرقی ایجاد شده، نامگذاری روز ملی شعر و ادب فارسی به نام شاعر شهیر ایران استاد«سیدمحمدحسین شهریار» است و باید از این فرصت برای معرفی پیشینه‌ غنی و آینده روشن فرهنگی و ادبی این شهر بهره گیریم.

 ناظمی با بیان اینکه فرهنگ و هنر از اصلی‌ترین سرمایه‌های ما محسوب می‌شود و ما باید با زبان فرهنگ و هنر با دنیا سخن بگوییم،تصریح کرد: رویکرد ما این است که ادبیات و شعر را به عنوان سرمایه اجتماعی گرانسنگ ایرانیان در متن جامعه بشناسانیم.

وی در ادامه به اجرای بیش از هفتاد برنامه فرهنگی و هنری در تبریز و شهرستان های استان همزمان با رویداد ملی شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با برگزاری نشست‌های علمی ادبی از بیست و سوم شهریور ماه جاری در تبریز آغاز و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت.

ناظمی از گلباران مقبره‌الشعراء تبریز در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریورماه با حضور گسترده مردم خبر داد و همچنین برگزاری نمایشگاه خوشنویسی،‌ نمایشگاه نقاشی ، جشنواره قصه‌گویی‌ و محافل  ادبی در تمام شهرستان ها، تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان نمونه با محوریت اشعار استاد شهریار، تجلیل از شعرای پیشکسوت شهرستان ها، برگزاری کارگاه های آموزشی شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع اشعاراستاد شهریار، اجرای نمایش عروسکی، تجلیل از پژوهشگران عرصه شعر، نشست شهریار شناسی را از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی و ملی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد:روز بیست و هشتم شهریورماه آیین اختتامیه سلسله برنامه‌های روز ملی شعر و ادب با حضور اصحاب فضل و فرهنگ، شعرا، ادبا و هنرمندان کشوری و استانی، مسئولین و علاقمندان ساعت هفده در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر روز ملی شعر و ادب فارسی با حضورمدیر کل فرهنگ و ارشاد و معاون فرهنگی و خبرنگاران  پیشکسوت رونمایی شد.

کد خبر 1216087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha