آمادگی اوقاف   گچساران در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

نجیبی فر از آمادگی اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در سه موکب مرتبط در سطح شهرستان خبر داد.

«اله کس نجیبی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به خدمات ویژه قبل و بعد از اربعین حسینی در سطح شهرستان گچساران، گفت: برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالحسین علیه السلام در کربلای معلی باتوجه به قرار گرفتن چند بقعه متبرکه شاخص در شهرستان، برنامه ریزی مناسبی اتخاذ شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در ادامه، افزود: موکب بقعه متبرکه امامزاده جعفر  علیه السلام جنب شاهراه اصلی و ورودی شهر گچساران و همچنین وجود موکب بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در جوار این شهرستان و موکب بقعه متبرکه امامزاده قطب الدین علیه السلام در راه‌های مواصلاتی شهرستان های استان در خیرآباد با همکاری اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان گچساران، هیئت های امنا و مدیران موکب ها، خیرین و  مردم علاقه مند و خداجو و ادارت و نهادها نسبت به راه اندازی سه موکب در جوار این بقاع انجام گرفت.

 

نجیبی فر با بیان اینکه در مدت دو هفته مانده به اربعین و تا سه روز بعد از اربعین در این موکب ها نمازهای یومیه به جماعت برگزار می شود، از ظرفیت پذیرایی در هر وعده از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰نفر، خدمات تنظیفی و بهداشتی ایستگاه سلامت صلواتی، مکان خواب و استراحت زائرین خبر داد.

 

وی در پایان، گفت: برای جاماندگان اربعین مراسم پیاده روی از گچساران به سمت بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام از ساعت هفت صبح روز اربعین انجام می‌شود و برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در محل بقعه متبرکه و پذیرایی ناهار برای همه شرکت کنندگان و تامین سرویس برگشت زائرین با همکاری موکب ها وادارات و نهادها از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

کد خبر 1216095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha