توزیع حدود ۸ هزار پرس وعده غذا و میان وعده در بین زائران اربعین در موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر

حیدری گفت: روزانه حدود ۸ هزار پرس وعده غذا و میان وعده در بین زائران اربعین در موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر توزیع می‌شود.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «جعفر حیدری» امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران ملایر از موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر گفت: این موکب به عنوان یکی از بزرگترین موکب های استان و غرب کشور هفت سال است که در مسیر ورودی ملایر در محور اراک ملایر در جوار  بهشت هاجر ملایر مستقر و در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

 

عضو هیات امنای موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر گفت: این موکب امسال نیز فعالیت خود را ار 17 شهریور ماه شروع کرده و 5 تا 7 روز بعد از اربعین نیز به زائران خدمات دهی خواهد داشت

 

 

توزیع ۸ هزار پرس غذا و میان وعده

عضو هیات امنای موکب فاطمه الزهرای(س) ملایر با اشاره به اینکه روزانه بین 7 تا 8 هزار پرس غذا شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در این موکب توزیع می‌شود افزود: محل اسکان نیز برای زائران در  خود موکب، ، فضای خوابگاهی دانشگاه ملایر و مسجد بهشت هاجر در نظر گرفته شده که ظرفیت  یک هزار و 100 نفر را دارد

  

 

فعالیت ۵۰ خادم  به صورت دائم و پاره وقت

وی از فعالیت 50 نفر خادم  حسینی به صورت دائم و پاره وقت در این موکب اشاره کرد و گفت: این خادمان فی سبیل الله در مدت برپایی موکب فعالیت دارند و  همچنین تعداد زیادی نیز خادمان دیگر هستند که  با توجه به نیار و موردی با این موکب همکاری می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه  همه هزینه های این موکب نیز به صورت کمکهای مردمی، نذورات و کمکهای خیرین است گفت: همچنین بسیاری از نذورات نیز به صورت میوه، قند و چایی، برنج، حبوبات،  سیب زمینی، سبزی و.. به موکب اهدا می‌شود.

 

حیدری ضمن تقدیر از دستگاه های خدماتی شهرستان و فرمانداری ، نیروی انتظامی در تامین زیر ساخت های این موکب گفت: همچنین اداره جهاد کشاورزی نیز در تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها برای تهیه نان و تحویل به موکب ها  همکاری لازم را داشته و اداره اوقاف نیز کمکهایی به این موکب داشته است.

 

سایر خدمات

وی با اشار به سایر خدمات این موکب به زائران گفت: تهیه آبجوش ،وضوخانه،نمازخانه،نمازجماعت،خوابگاه،تعمیر خودرو،خیاطی،پیرایشگاه، تعمیرکیف و کفش، شارژ تلفن همراه خرید شارژ،ماشین نویسی، استحمام،اورژانس،، هلال احمر،،بسته های فرهنگی، فعالیت رسانه ای نمایشگاه عکس، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه خواهران و برادران و.. نیز از خدمات این موکب است

 

حیدری تصریح کرد:با توجه به اینکه ملایر در مسیر زائران قرار دارد از شهرهای مختلف کشور از جمله، همدان،  اراک، شهرهای شمالی، جنوبی، خراسان رضوی ، سمنان، فارس، قم  و همچنین تعدادی زائر عراقی در این موکب داریم.

.

 

کد خبر 1216144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha