بهره مندی بیش از ۸۰ هزار دانش آموز زنجانی از برنامه های اوقات فراغت

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد پایگاه های تابستانی را ۴۷۶ پایگاه خواند و یادآور شد: ۸۰۹۳۱ دانش اموز در این دوره ها شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی امروز در جلسه ساماندهی  امور جوانان استان زنجان در استانداری با اشاره به فعالیت های تابستانی دانش آموزان استان زنجان در تابستان امسال با شعار هر دانش آموز یک مهارت، گفت: غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان یکی از مهمترین دغدغه های دستگاه تعلیم و تربیت است.

 


علی اسماعیلی به اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری که امسال برای دانش آموزان استان زنجان با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان از اعتبارات متمرکز ملی اشاره کرد و گفت: 20 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و 20 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 


وی افزود: برنامه های تابستانی امسال در 6 محور و در کانون های فرهنگی و تربیتی، پژوهش سراها، مراکز فرهنگی، دارالقرآن ها و اردوگاه های دانش آموزی اجرا شد.

 


اسماعیلی با یادآوری اینکه دبیرخانه کشوری ستاد فعالیت های تابستانی امسال در زنجان تشکیل شد، افزود: در برنامه های تابستان از ظرفیت فضای شاد استفاده شد و 60 درصد از دانش آموزان در این بستر از برنامه ها استفاده کردند.

 


وی به اجرای طرح مزرعه تابستانی من با همکاری جهاد کشاورزی برای دانش آموزان روستایی اشاره کرد و گفت: برگزاری 152 اردو با حضور 8500 دانش آموز و تجلیل از 1100 دانش آموز برتر فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در تابستان امسال بود.

 


این مسئول تعداد پایگاه های تابستانی را 476 پایگاه خواند و یادآور شد: 80931 دانش اموز در این دوره ها شرکت کردند.

 

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان برگزاری اردوی یکروزه، طرح سکوی ایران قوی، در مسیر نور،  مزرعه من، تولید محتوای باشگاه های 22 گانه کانون های فرهنگی و تربیتی، برگزاری سراسری دوره تربیتی منابع انسانی حوزه پژوهشی، مدرسه مجازی حفظ قرآن، تشکیل کانون های فرهنگی تربیتی سیار و  برنامه عمومی و همگانی تابستان، نشاط و نمایش بخشی از عناوین برنامه های اجرا شده است.

 


این مسئول یادآور شد: 315 پایگاه شهری برای 57349 دانش آموز و 183 پایگاه روستای برای 23582 دانش آموز برنامه اوقات فراغت اجرا کردند.

کد خبر 1216160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha